fredag 7. oktober 2011

Spør Slashdot: Har Being "Loyal" Pay som utvikler?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/Mtj0uY4QhwE/Ask-Slashdot-Does-Being-Loyal-Pay-As-a-Developer:
En anonym leser skriver: "Som en senior utvikler for et lite IT-selskap basert i Storbritannia som er i ferd med å slippe sine flaggskip-prosjektet, vet jeg at hvis jeg skulle forlate selskapet nå, ville det føre dem til noen veldig store problemer. Jeg m øyeblikket trening de to andre "junior" utviklere, prøver å bringe dem opp til hastighet med våre produkter Dessverre er de fortsatt en lang vei fra å ta tak i teknologiene som brukes -. for ikke å nevne "interessant" jobb den utkontrakterte utviklerne klart å gjøre av koden Vanligvis ville jeg aldri ha vurdert å forlate i en slik avgjørende tid;. jeg har vært i selskapet i flere år og vurdere mange av mine kolleger, inkludert høyere ledelse, til å være venner, men jeg har blitt kontaktet av. et annet selskap som er mye større, og de har tilbudt meg en lønnsøkning på £ 7k å gjøre den samme jobben, pluss deres kontor er praktisk talt utenfor min inngangsdør (i motsetning til min nåværende 45 minutters pendle hver vei). Dette ville gjøre en .. massiv forskjell i livet mitt det er sagt, jeg kan ikke hjelpe, men føler at å gå nå ville være å forråde mine venner og kolleger Noen venner har fortalt meg at jeg bare blir "myke" - men jeg tror jeg blir lojale. Noen råd? "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar