fredag 7. oktober 2011

Hva Cooking At Rovio? Angry Birds kokebøker, filmer og - Gasp - Spill (TCTV)

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/rirA5_NqRMM/:
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg fanget opp med Peter Vesterbacka , Mighty Eagle ved Rovio , skaperne av den vellykkede Angry Birds franchise, går på Planet Of The Apps konferanse i London.

Det var ingen stor hemmelighet, men jeg absolutt ikke visste dette: Vesterbacka forteller meg at du snart vil kunne kjøpe Angry Birds-tema kokebøker ; faktiske fysiske bøker og ebooks for Kindle, Nook og iPad.

Full avsløring: Jeg fikk en av disse begrenset opplag Angry Birds kokebøker for gratis (derav bildene over og under). Også, jeg er ikke mye av en kokk (derav hvorfor jeg aksepterte boka i første omgang).

I all seriøsitet, forteller Vesterbacka meg har det vært 400 millioner nedlastinger av Angry Birds apps til dato, og at varehandel virksomhet tøffer langs pent også, med ca 10 millioner plysj leker som har gått over disk allerede. Jeg kjøpte to for vår baby boy nylig.

Rovio er på et oppdrag å slå Angry Birds til en merkevare så ikoniske som Nintendos Mario og Mikke Mus, legger Vesterbacka. Gotta elsker ambisiøse (European) startups.

Nyt intervjuet:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar