fredag 7. oktober 2011

Ondango lanserer Let Merchants slå sine Facebook-sider i Secure, Social Butikker

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/E-iocYYE81c/:
Screen shot 2011-10-06 at 11.11.06 PM

Offisielt lanseres for offentligheten denne uken er en løsning kalt Ondango , som tillater bedrifter å lansere sine egne sosiale handel plattform på Facebook. The shopping Systemet kan settes opp i et par raske skritt for å la kunder søke opp og kjøpe deres favoritt-produkter uten å måtte forlate den varme rammen av det sosiale nettverket.

Med andre ord, gjør Ondango kjøpmenn å selge sine produkter fra Facebook-side, gir kundene en sikker transaksjon mekanisme, alt mens utnytte Facebooks viral og sosiale funksjoner. Likevel, som eCommerce på Facebook er en relativt ny funksjon for de fleste nettsurfere, ønsker Ondango å sikre at løsningen er enkel både for selgere å integrere og er laget i et format de er kjent med, som er grunnen butikker ligner Facebook utseende , føler, og brukervennlighet.

Den Ondango-drevne shop nedenfor viser et eksempel på hva oppsettet ser ut, i dette tilfellet for en tysk band, som Ondango har hovedkontor i Berlin. Løsningen er også tilgjengelig på engelsk, spansk og polsk.

Og på den andre siden, for å få på det ease-of-bruk for kunder som ikke er spesielt kjent med sosiale handel på Facebook, er det mest tiltrekkende aspekt av Ondango at den ikke krever at brukerne å godta en app forespørsel.

Det finnes en rekke Facebook-handelsløsninger i verdensrommet, men adopsjon har vært treg blant merker og forbrukere. Fordi, som Ondango medgrunnlegger og administrerende direktør José Matías del Pino sier det synes ideen om å sette en eCommerce løsning på toppen av Facebook kompliserte, og de fleste merker er bare å begynne å få sine sosiale medier team på plass og bruke nye sosiale kanaler for å markedsføre og selge sine produkter.

Hva mer, fra en brukers perspektiv, er forbrukere bekymret for at Facebook er en eller annen måte involvert i transaksjonen, at deres kanskje gripe tak sine kredittkortopplysninger osv., sier han. Dermed tilbyr Ondango en løsning der alle handel skjer gjennom Facebook fan-sider, og brukere ikke er omdirigert til kjøpmann områder, men prosessene skjer gjennom oppstart servere, slik at Facebook ikke har tilgang til kjøp av data.

Mens Ondango gir brukerne muligheten til å dele kjøp med sine venner, legge inn kommentarer, subcomments, og etter innkjøp til sine vegger, den virkelige fokus, de Pino gjentar, er på konverteringsfrekvensen for sine butikker. Derfor oppstart gikk etter en design som ser ut som det ble iverksatt av Facebook, er enkel og lett å bruke, og krever ikke en app forespørsel.

Of course, å lansere en app forespørsel om å kjøpe gir verten (som Ondango) tilgang til brukerens Facebook-data, og mens CEO sa at, selvfølgelig, alle selskaper vil ha tilgang til det, Ondango teamet funnet under beta deres at 80 prosent av brukerne vil droppe ut av innkjøp når de fikk en app forespørsel.

Så selv om Ondango ikke kan være i stand til å dra nytte av data mining og krysser forfremmelse et al, har de bygget en løsning som forbrukerne kan stole på - og dermed tillit, en løsning som forhåpentligvis vil oppmuntre konvertering for kjøpmenn.

Om hvordan oppstart skal tjene penger? Ondango skal lade en månedlig avgift, samt et lite transaksjonsgebyr, under tre forskjellige planer avhengig av størrelsen og inventar i butikken. ( Leserne kan sjekke ut mer om priser her .) Oppstart er også for tiden med en 30-dagers gratis prøveversjon for nye brukere.

Ondango er utdannet ved Grunnlegger Institute Berlin, og tiltrakk seg 50-plus kunder og 150

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar