tirsdag 6. september 2011

Microsofts Surface Garage: A Cross-avdeling Development Team, med pizza og øl

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/dWezQvlRNk0/:
dots1

Til tross for at den eneste TechCrunch forfatter i Seattle, får jeg ikke ut til Microsoft nesten like mye som man kunne forvente. Faktum er at det er på andre siden av en stor innsjø og får det vanligvis innebærer mye trafikk. Men når jeg får en invitasjon som jeg gjorde nylig, til å bli en slags uoffisiell Surface utviklernes klubben for et møte, er det vanskelig å si nei. Løftet om gratis pizza hadde ingenting å gjøre med entusiasme min. Jeg liker the Surface.

Så det var at jeg fikk bli med i en gruppe utviklere fra hele Microsoft som de spitballed ideer, sammenlignet med nye prosjekter, og utviklet en ny funksjon som jeg så. De ville ikke starte meg inn i mysterier enheten eller sverge meg taushetsplikt vedrørende planer om verdensherredømme, men jeg fikk se noen kule nye Surface apps og bidra til utviklingen av en ny funksjon. Dessuten hadde de Alaskan Amber.

Jeg kom på Microsofts campus (ett av dem, uansett) rundt 6, og etter vandrende forgjeves for en kort tid (navigering bedriftens arkitektur er ikke min sterke side) Jeg ble fanget og gjort til et konferanserom hvor et dusin mennesker eller så var klædd rundt bordene som om for et ukentlig møte. Etter noen introduksjoner, var hensikten med dette hemmelige samfunnet forklart.

Det viser seg at noen mennesker egentlig bare elsker å jobbe med overflaten. Så mye at de ikke kan få nok i arbeidstiden! Så dette tilbakevendende begivenhet ble opprettet, med pizza og forfriskninger, for å gjøre det verdt den ekstra tiden er satt i. Det var folk fra gaming, Windows, Kinect, markedsføring, en ekte tverrsnitt av Microsoft livet.

Jeg ble deretter gitt en kort omvisning i noen ting som mennesker i gruppen hadde utviklet på fritiden, for det meste på egenhånd. En enkel men allsidig brosjyre presentasjon app, en slags papirløs salongbord, talte til Surface er tragisk kommersielle kun tilgjengelighet:

Men en utvikler, som meg selv en fan av "shmups," hadde satt sammen en elementær men lovende skytespillet bruker virkelige tokens å kontrollere skip. Du husker kanskje en tid tilbake da vi gikk for å se en Dungeons and Dragons spill for Surface, komplett med figurer, staver, og kobolds. Som du kan se nedenfor og på toppen av denne artikkelen, er dette spillet litt mer frenetisk.

Prikkene kommer fra forskjellige steder og det er din jobb å navigere dem. Du flytter skipet ditt rundt, peker den hvor du vil skyte, og så videre. Å ha en fysisk element å leke med hjelper adresse mangel på taktilitet som tidvis gjør touchscreen spill så utilfredsstillende.

Siste var en interessant blanding av to innovative Microsoft-produkter: overflaten og Kinect. Dette er en slags "morgen briefing" app som er ment å kjøre på stua er idle TV, som man kan forestille seg kan en dag ha en touch panel og dybde sensing kamera bygget i. I dag var det en oppreist Surface 2.0 og en aksje Kinect:

Du har alltid ser folk i filmer satt i fremtiden å snakke med sine datamaskiner, kontrollere dem med en håndbevegelse, og så videre. Dette er et småskala forsøk på noe sånt som folk faktisk kan bruke. Når du er på avstand, viser det stor granularitet info som været, kommende avtaler, og så videre. Du kan si "mail" og det vil bytte til e-post, eller "kalender Onsdag", og den vil bytte til det. Og når du nærmer deg, sanser det din nærhet med Kinect og bytter til en berøringsskjerm modus der du kan t

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar