tirsdag 6. september 2011

Hvorfor min kamerat fysikere tror de vet alt (og hvorfor de er feil)

Interessante nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/FOrU2ar3toY/why-my-fellow-physicists-think-they-know-everything-and-why-theyre-wrong.ars:

På denne lange Labor Day weekend i USA, vi gir deg et sett av debattinnlegg fra ulike Ars forfattere, og vi vil gjerne ha deg med i samtalen i kommentarfeltet.

En av de viktigste tingene som jeg har lært i min tid på å skrive for Ars Technica er hvor lite jeg vet. Se på ryggen min katalog av historier og du vil merke at de fleste av artiklene mine er kombinasjoner av kvantemekanikk og optikk. Hver nå og da jeg venture i nervøs territorium kosmologi, materialer fag, og klimatologi. Enda mer sjelden, leder eg ut i den ville og skrive noe om medisin eller biologi.

Jeg har bare aldri skrive disse artiklene hvis papirene som de bygger er skrevet klart, jeg ønsker å være rimelig sikker på at jeg ikke har mangled forskningen helt. Likevel, hvis du lar deg bli spylt ned i intertubes finner du fysikere og ingeniører som meg utlegge om temaer som er langt utenfor deres fagfelt. Disse menneskene er ofte så dårlig galt at det er vanskelig å vite hvor du skal begynne i noe argument for å motvirke dem.

Jeg synes det er ganske frustrerende, fordi disse er tilsynelatende smarte mennesker. Så hva går galt med oss ​​fysikere?

Les resten av denne artikkelen ...

Les kommentarene på dette innlegget


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar