søndag 10. juli 2011

Såpe Media

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/c6mEuc7aXB0/:

Oh lord, vil du ikke kjøpe meg en Mercedes Benz. Det er slik jeg føler om den merkelige tur vi på med vår sosiale studier. Pleide å være at jeg bare kunne lene seg tilbake og ønsker for en Mickey Mantle home run, og sikkert nok, ville det være der. Den kraftige kompakte swing generere en bue ulik alle andre, fortsatt stiger ettersom det ryddet banen veggen.

På noen grunnleggende nivå vi prøver å finne et hjem vi kan investere i. Den sosiale nettverk landskapet synes å være rystet av Googles nye nettverket produkt, men på en måte det er blitt mer befestet. Monolitten, Facebook, forblir uskadet. Eksperimentet, Twitter, ikke mindre usikker på hva det er, men overbevist av sin verdi. Hva er igjen, Microsoft.

Det er måten tidlig å handikap noe langs omfanget av vinnere og tapere, men mange ting er allerede åpenbare. Plus har erobret mediene, men hva med det? I motsetning til Apple, som forandret media med iPad, har Google slapped en frisk strøk med maling på den sosiale chatterommet som var Friendfeed og ga et rimelig trygt satse på at det arbeidet vi legger i vil være tilgjengelig for noen betydelig tid fremover. Verdt å investere i strømmen av meldinger som vi remodel våre grafer en gang til.

Uten aggregering av siteringer, Plus er mer en interaktiv manual for seg selv enn noe forstyrrende. Google har tid og motivasjon til å få alle i setene sine før du starter spillet, og vi er komfortabel nok til å vente mens vi kontrollerer våre gamle kjente bekker å se hva vi mangler. Denne gangen er vi arbeider med en plattform som ikke vil kollapse når Spor er slått på. Spørsmålet er når, ikke hvis.

Twitter har allerede stemt på dette spørsmålet ved å stenge ned sin Firehose til Google Realtime Search. I utgangspunktet ga ingen måte du får Track til deg på en tallerken, akkurat som ingen måte vi er til salgs. På spill: Twitter sosiale grafen og hvordan den kan brukes til å tilpasse innholdet stream. All snakk om overlappende sirkler på Plus taler til det samme problemet, hvordan å avlede signal på annen informasjon enn hvor kult Plus er.

Har Twitter har en pris som den huler? Ikke egentlig. Den andre en slik pris er etablert, kollapser den samlede verdien av hele markedssegmentet. La oss si at Google kjøper Spor og lar oss binde vårt innhold stream til Plus identitet med ett klikk. Plutselig Facebook (og Microsoft) har et enormt problem, som vi bruker Circles å foreldet Facebook personlige graf mens selge våre media preferanser til høystbydende.

Så Facebook tellere med et større tall, som ville bli avvist på grunn av Facebooks skala. Frem og tilbake, til et punkt der tallene skulle være så langt ut av klask som bare Microsoft hadde råd til dem og hva er formålet? Den som lukker som omhandler mister en AOL / TimeWarner blings av sin verdi. I praksis vil Twitter være anskaffe en stor del av enten selskap som ville fordampe på nært. Og hva skulle de gjøre dersom avtalen var alt cash? Ingenting å kjøpe seg inn, bortsett taperen av auksjonen.

Mer sannsynlig vil Google fortsette å være vellykket på å bygge ut sitt alternative identitet grafen, som starter med (sosial) media og flytte inn i innholdet aggregeringen plass med merkevarer. En interessant test tilfelle vil være hva som skjer med All My Children / One Life To Live deal, hvor de to såper er flytte til iPad plattform. Hvordan de vil tjene penger på dette med en prosjektering $ 50 millioner i produksjonskostnader avhenger av akkurat den typen Track eller @ Mention targeting at Apple nettopp annonsert med, vent på det, Twitter i iOS 5.

Kommer som det gjør akkurat i tide for den nye høst sesongen, kan såpe media vise seg å være grunnen Twitter forblir uavhengig. Med Netflix som den nye upfronts, vil produsentene lansere på iPad og bankroll produksjon med streaming etterlivet. Det er ikke tilfeldig at ABC beholdt IP

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar