søndag 10. juli 2011

Eric Schmidt: Du vet det ikke er en boble før Bubble Ends

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/bAP0chvqRe8/:

Tidligere denne uken Google styreformann Eric Schmidt ga en over 70 minutter lang tale å trykke på Sun Valley konferansen her i Idaho. Mot slutten av foredraget, spurte en reporter tidligere Google-sjef om han, som mange i media verden, mener vi er i dag i en tech boble og hva Googles $ 1670 millioner 2004 IPO på $ 23 milliard verdivurdering (Googles gjeldende verdivurdering er 171,43 milliarder) betyr i lys av dagens IPO verdivurderinger.

"Å, vi var underpriset," Schmidt spøkte, før bemerket at han ikke egentlig vet om vi er i dag i en boble.

"På det generelle spørsmålet om boble, i første omgang ikke du vet det er en boble til boble ender, per definisjon. Regelen jeg sett for meg 10 år siden var at hvis pressen kaller det en boble da jeg betale oppmerksomhet, og la meg fortelle at New York Times, Wall Street Journal og The Economist har alle skrevet artikler som sier at det er en boble.

Så har du et par valg A) inntektsvekst mulighet på disse plattformene er så stor at du kan få den type inntekter akselerasjon som rettferdiggjør verdivurderinger. B) Du har en likviditet klemme hvor man ikke har nok aksjer, og de er kunstig høye. "

Når en journalist påpekte at det hørtes ut som Schmidt var «overbevist uansett", sa han at det er vanskelig å vite om verdsettelsene er rettferdige inntil en betydelig mengde aksjer treffer markedet, vanligvis når arbeidstaker Maskinheng utløper, vanligvis etter seks måneder, "Du vil egentlig ikke vet svarene til 2012," sa han.

Den eneste klare ting i øyeblikket, Schmidt sa, var at eiendomsmegling verdier vil gå opp. "Unge mennesker som trenger husene vil gå inn i områder av knappe boliger ressurser og det vil bli konkurranse om boliger og boligprisene vil gå opp. Så for dem er det ikke en boble det er faktisk et hus. "

På hvilken effekt hvis noen de sju årene av markedet erfaring har hatt på hans perspektiv på Googles IPO, Schmidt sa "Google gikk offentlig på en helt annen tid, på hva folk trodde var en utrolig høy verdivurdering, og la meg påpeke at vi har aldri handlet under vår åpning pris. "

Når trykket igjen ved en reporter for et ja eller nei svar, ga Schmidt følgende ydmyke svar, "Jeg tror ikke det er min jobb å ringe markedet. Det er en feil for meg å si hva markedet bør tenke ... Jeg er ikke en strålende investor. Hvis jeg var en strålende investor så kanskje jeg har noen status. Jeg er en datamaskin vitenskapsmann. "... En datamaskin vitenskapsmann med en $ 7000 millioner nettoformue.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar