søndag 10. juli 2011

Building En Enterprise software selskap som ikke Suck ikke

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/AYXbDUr_QV0/:

Redaktørens note: Gjest forfatter Aaron Levie er grunnlegger og administrerende direktør i Box.net

Thomas Wailgum, en redaktør i CIO.com, oppsummerte enterprise software industrien best når han skrev, "Det kan synes at selv tobakk selskaper nyte en bedre nivået på" sympatiske "enn gjør enterprise programvareleverandører."

Måten vellykkede enterprise software selskaper har historisk operert har vært mer eller mindre ubestridt: lisensiering kostnadene øke med jevne mellomrom, er teknologi vanskelig å integrere, og brukeropplevelsen er ofte fryktelig. I motsetning til de fleste andre åpne markeder, som tvinger seg negative atferd over tid, mange av praksis på plass i dag betjene kunde og asymmetrisk. Utrolig, mer enn prosjekter 40% av IT fortsatt ikke å levere den forventede virksomheten ROI, men enterprise leverandører komme ut å vinne uansett.

Men ikke for lenge. Nå som enterprise software kan leveres over Internett og iterated fort, vi ser barrierer for utvikling, distribusjon og adopsjon krympe til nivåer som tidligere bare bevitnet av forbruker internett selskaper, med millioner av brukere på toppen av plattformer som Yammer, Box, og Zendesk, og disse endringene er å skape et mye mer konkurransedyktig landskap hvor kunden står å få enormt. De verdiene som nå atskilt arv leverandører fra en ny type selskaper er ikke bare teknologisk, men også kulturelle og organisatoriske. Kort sagt, bygg bedre bedriften teknologi krever at vi bygger fundamentalt forskjellig enterprise teknologiselskaper.

Opprette fantastiske produkter, ikke utrolig RFP responser

Enterprise programvareleverandører har lenge hatt en counterintuitive, men svært lukrative, belønningssystem. Dens kjøperne er forskjellige fra den ultimate brukere, og hver gruppe behov er radikalt annerledes - Tradisjonelt har bedriftens teknologi er designet med salg til CIO i tankene, og dette gir løsninger som er uunngåelig funksjon-oppblåst å "tilfredsstille" de aller fleste av kundens krav.

Dette har skapt en merkelig pervers dynamisk hvor leverandørene med det mest funksjonsrike løsninger vinne kontrakter, men brukerne mister på grunn av kompleksiteten av teknologien. Og takket være den utrolig lange mellomrom mellom produkt utgivelser, leverandører er ytterligere motivert til å stappe så mange funksjoner som mulig inn i hver versjon, i håp om å kontrollere alle boksene på RFPs for de neste årene.

Så hvordan unngå nyetableringer gjøre denne syklusen alle sammen? Ved å fokusere på å bygge enterprise programvare som brukerne elsker, driver etterspørselen opp til CIO. Leverandører som arbeidsdag, er Jive, Yammer, eller Rypple svare ved å investere mer i design, brukervennlighet, åpenhet, og den totale brukeropplevelsen. De måler suksess etter bruker adopsjon, snarere enn funksjon sjekklister. Og heldigvis, kjøperne er fanger på.

Hos Box, ser vi nå RFPs hvor "bruker adopsjon" er et tungt vektet faktor i kjøpsbeslutningen, dette var nesten uhørt for noen år siden. IT-sjefer innser at det finnes bedre og mer strategisk bruk av sin tid enn trening ansatte, slåssing lav adopsjon, og kjemper med sinte brukere - de vil ha teknologi som bare virker. Og på grunn av dette, ser vi mer justering mellom brukerne og CIO enn noensinne.

Opprettholde en hacker-sentriske tekniske kultur

Paul Graham skrev et stort essay i fjor om behovet for hacker-sentrisk kulturer, der han tilsynelatende tilskrives Yahoos nedgang til svikt sine til å bygge en engineering-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar