søndag 9. oktober 2011

GhostGuitar er en kjempeflott utvidet luft gitar for iPad, iPhone

Interessante nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/Hj2yNVQaH8o/ghostguitar-is-an-awesome-augmented-air-guitar-for-ipad-iphone.ars:

GhostGuitar er en app som vil revolusjonere luftgitar bransjen. Ikke lenger har du å forestille deg fantastisk lyd som du er pumping ut av imaginære øks. I stedet kan du bruke talentfulle hender for å pumpe ut faktiske makt akkorder. Som promo Blurb sier: "Endelig. En ekte luftgitar. "

App bruker front-mot kameraet i iPhone eller iPad 2 for å spore dine hender, og du klimpre med din høyre hånd, mens fretting akkorder med venstre. Noen ganger kan du selv plukke individuelle strenger.

En video!

Når du blir vant til det, fungerer sporing overraskende godt. Det er mest nøyaktig på et par meter unna, jeg hadde problemer med å få det til å se hendene mine fra lengre avstand, men hvis jeg satt på en svart t-skjorte (den offisielle air-gitar uniform) så jeg vil trolig være ok.

Du kan velge gitarer, velger akkordprogresjoner, bruke effektpedaler, og det er enda en "Ghost Band" til å følge deg.

Det er mer. Hvis du kan synge (eller ikke, antar jeg) så kan du også spille inn vokal på ditt mesterverk. Sa jeg "record"? Ja. Du kan ta opp arbeidet ditt, og hvis du gjør en spesielt god ytelse, kan du lagre det som en lyd-eller videofil og deretter dele den med hvem du elsker (eller hater) mest.

Jeg var fullstendig skeptisk kommer inn, men spillet viser seg å være ganske fantastisk. Det er ingen Garage Band, men du er ganske mye garantert å få mer enn $ 2 verdt moro ut av det. Et røverkjøp.

GhostGuitar [App Store]

Les kommentarene på dette innlegget


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar