søndag 4. september 2011

TV In The Cloud

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/Z6smaF_medE/:
TV cloud

TV er flyttet til skyen. Det er uunngåelig, akkurat som andre typer medier fra bøker til musikk blir stadig levert over Internett. Netflix, Hulu, og selv Apple TV gjør innhugg når det gjelder distribusjon av tradisjonelle TV-programmer og filmer til Internett-tilkoblet skjermer. YouTube holder fanget mer av vår oppmerksomhet, sto for 7 prosent av total tid brukt på internett i USA, ifølge comScore.

Og likevel på TV (og film) industrien er beviser mer motstandsdyktig mot endring enn noen annen form for media. Endre vil komme, men det vil ikke skje så raskt som det er med musikk, nyheter, eller bøker.

TV-industrien er å grave i. Starz er å gå bort fra sitt innhold avtale med Netflix. Hulu synes å være trår vannet mens den prøver å selge seg selv . Selv Apple er å ha en hard tid å endre modellen. Det nylig gikk tilbake fra sitt forsøk på å tilby TV-show utleie (et trekk vi så komme for en måned siden), fordi TV-nett noensinne kun deltatt halvhjertet.

Men har noen virkelig tvil om at til slutt Internett vil triumfere her for å knuse den stive program guide som kabel-og satellitt-selskapene dytte ned våre struper? De fleste av oss bare se et par dusin kanaler regelmessig, men vi betaler for 500. Hvis vi kunne abonnere på en per kanal eller per show basis, mange ville. Det er bare så opplagt at jo bedre opplevelsen starter med å la folk se hva de vil, når de vil, på den enheten de ønsker, enten det er deres TV, laptop, iPad eller mobiltelefon. Men det er ikke nok. TV i skyen handler ikke bare om skiftende fordeling. Det er om å gjøre det enklere å finne og dele nye show, og endre måten vi bruker dem. Det handler om å lage TV smartere (? Gjorde egentlig jeg bare si at) I et nylig innlegg på dette temaet, Asymco er Horace Dediu nylig skrev :

I motsetning til Smartphone som bare kunne ha kommet til å utnytte Internett, har TV ingen "smart innhold" å utnytte. Den "smartness" må ikke i boksen, men i programmeringen.

Selvfølgelig, jeg mener ikke det er mangel på god programmering. Det jeg mener er at det ikke er innovasjon i hva et program er-jobben det er innleid for å gjøre. Måten den og dens utbredelse passer inn i en persons liv. TV-programmene har ikke endret for et halvt århundre. De har de samme sjangrene, samme varighet, samme forretningsmodell, samme serie, format og planlegging og samme verdikjedene som når "I Love Lucy" hadde premiere i 1951. De antar folk ser på TV i løpet av samme tid hver dag (mens du gjør noe annet.) De er også antar er folk like påvirket av merkevareannonsering og at publikum er i stor grad homogen.

TiVo prøvde å gjøre TV smartere, men det var også ute foxed av kabel og satellitt-selskapene, som co-valgt sin DVR teknologi og stakk den i sin egen set-top bokser. Selv om TiVo er nå tvinge dem til å betale patent lisensavgifter, er TiVo seg i tilbakegang som forbruker merke. Alt du trenger å gjøre er å se på diagrammet nedenfor Ed Bott hos ZDNet satt sammen sammenligne søker på ordet "Netflix" versus "TiVo" og "Media Center."

Bott konkluderer:

Du kunne ikke be om en klar

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar