søndag 4. september 2011

AdMob å stoppe annonsevisningen for Mobile Web, Skyver Google utviklere å bruke AdSense

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/n311WVPbNSw/:
admob

Da Google kjøpte mobilt annonsenettverk AdMob for $ 750 millioner i 2009, ble selskapet klart å kapitalisere på den voksende mobile reklamemarkedet. Mobile reklame, både på apps og mobile nettet, er en naturlig utvidelse av Googles visning og søk ad business. Selvfølgelig, som integrasjonen har skjedd det siste året, har visse AdMob har vært axed fordi de ikke passet med den overordnede strategien eller for redundans. For eksempel, Google endte AdMob er kryss-promotion laste utveksle noen få måneder siden. Og nå Google annonserer at det snart slutt AdMob mobile web servering evner.

Som Google treffende tittelen sin blogginnlegg kunngjøre endringen, AdMob er for mobile app utviklere. AdSense er for mobile web utgivere. Selv etter over et år av integrasjon, er Google fortsatt sortere ut overlapping og har bestemt at mobile web utgivere bør hodet til AdSense for å tjene penger på sine nettsteder, og mobile app utgivere bør bruke AdMob.

Og for mobile apps reklame, har alle AdSense for Mobile Applications beta deltakere blitt byttet til AdMob, som Google sier nå er den primære annonsen løsning for mobile app utviklere.

Google sier at AdMob støtte for eldre WAP mobile nettsider vil stoppe 30. september. For nettsteder og annonser som kan vises på mer avanserte mobile enheter som smarttelefoner, vil AdMob produktet være rundt for litt lengre, men vil også bli faset ut etter hvert.

Det er fornuftig at det ville være noen crossover mellom AdMob og AdSense mobile tilbud, og at enkelte programmer og funksjoner i begge plattformene vil bli kuttet og videre integrasjoner vil bli gjort. For eksempel, Google annonserte i fjor høst at iPhone og Android applikasjonsutviklere i AdMob nettverket vil kunne vise Google AdSense-annonser når en AdMob annonsen er ikke tilgjengelig.

Og til tross for enkelte tidligere rapporter at AdMob integrasjonen ikke har gått så bra, det mobile ad nettverket er beregninger fortsatt vokser alt mye bedre. Det er uklart hvor mye motgang denne flyttingen vil føre til utviklere (Google gjør det høres ut som en naturlig progresjon og integrasjon), men det definitivt ikke fornuftig for at det skal være konkurrerende annonsevisning teknologier innenfor samme organisasjon.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar