lørdag 9. juli 2011

Twitter Endgame: IPO, Chess eller Roulette?

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/fCb0DLlpyg0/:

Redaksjon Merk: Gjest bidragsyter Semil Shah er en entreprenør interessert i digitale medier, forbruker Internett og sosiale nettverk. Han er basert i Palo Alto, og du kan følge ham på Twitter @ semilshah .

Rapporter er virvlende at Twitter er i forhandlinger om å øke $ 400 millioner, verdsetter selskapet nær $ 8 milliarder. Det virker som om det bare var i går at Twitter hevet $ 200m fra Kleiner Perkins . På tidspunktet for Kleiner investering, humret noen forståsegpåere under pusten deres, hevder den gamle venture-firmaet ble betaler opp på pris for å kreve litt av egenkapitalen i sosiale nettverk, som de hadde blitt oppfattet til å ha gått glipp av.

Til tross for at latter, kan det være John Doerr , hans partnere, andre Twitter investorer , og deres ansatte som deler i le sist. I tillegg til suksess for deres nisje midler, visste Doerr akkurat den innsatsen han gjorde da han jaktet ned denne avtalen i desember i fjor. I å kjøpe en bit av Twitter, kan man koble prikkene for muligheten for at Doerr, med sin dype kunnskap om Google , vet noe om en Twitter endgame som fikk sin investering juices strømmer. Det har vært utallige blogginnlegg prøver å vise at Google skulle kjøpe Twitter. Samtidig forlot annen teknologi gigantene hengende uten sosiale data kan oppfatte Twitter som en attraktiv oppkjøp mål også, gi dem et stort nettverk og hjelpe circumnavigate mange vegger-hage nettsteder fylt med sosiale, bruker-generert innhold. Kan selskapets største aksjonærer bidra til å skape konkurranse for en Twitter-avtale i et svært lite marked?

Den navneopprop av Twitter investorer er imponerende, strødd med navnene på blue chip venture-bedrifter og forbrukere web kjendiser, mange av dem bygget sitt omdømme i stor grad gjennom denne investeringen, og med rette. Med rundt 400 ansatte, er halvparten av dem fokuserte på engineering og produkt, betyr Twitter ikke nødvendigvis trenger nesten en halv milliard dollar i ytterligere finansiering for å holde det gående. Til dags dato har det vært i stand til å bestille noen inntekter i stor grad basert på de fremmet tweet annonseenheten.

Imidlertid har det også vært å skaffe bedrifter til å bidra til å eliminere blinde flekker i sin teknologi og produkttilbud, til dags dato bruke mer enn $ 50M på kjøp som Fluther , TweetDeck , og sist, BackType . Man kan gjøre slik at som selskapet fortsetter å få produktet tilbake på sporet som en blanding av husarbeid samt nye oppkjøp fornuftig å få produktet til et punkt av stabilitet. Dette synes å være hva som skjer spesielt under produktet veiledning av C0-grunnlegger Jack Dorsey , som kom tilbake, men fortsatt er administrerende direktør i Square , og tidligere Google AdSense guru Satya Patel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar