søndag 24. juli 2011

Closing The Redemption Loop In Local Commerce

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/ciVdBpvNXy0/:

Når det gjelder lokale handel, er det ultimate premien alle gå etter akkurat nå er hvordan man skal lukke innløsning loop. Innløsningen sløyfe starter når en forbruker ser en annonse eller et tilbud for en lokal kjøpmann, og er ferdig når forbrukeren gjør et kjøp, og at kjøpet kan spores tilbake til tilbudet. Hvis du vet hvem som faktisk er forsonende tilbud og hvor mye de bruker, kan du være mye smartere om tweaking og målretting disse tilbudene.

Groupon, LivingSocial, og andre daglige deal områder har skapt enorme verdier ved å skyve innløsning sløyfe lengst. Når noen kjøper en daglig deal, for eksempel, betyr at i kontanter for handelsflåten. Men for det store flertallet av sine avtaler Groupon og LivingSocial ikke spore om de er aldri innløst, langt mindre beløp hver forbruker faktisk tilbringer i butikken eller restauranten når de dukker opp.

For å fullføre sirkelen og spore tilbyr hele veien gjennom innløsning, er det nødvendig å enten tappe inn i betalingssystemet eller opprette en alternativ måte å spore innløsning. Ulike selskaper takler dette problemet på forskjellige måter, men nesten alle er avhengige av et skifte fra mailet kuponger for tilbud leveres gjennom mobile apps.

Neste Gå CEO Charlie Kim, som nylig inngått samarbeid med LivingSocial til makten daglige avtaler på tvers av hans handel nettverk, ser et skifte i targeting fra kringkasting tilbudene til narrowcasting dem. "Sprengning ut en avtale for alle i New York ikke er rettet mot," sier han. "Når du kringkaste for mye i noen kategori, er det bare en masse støy. Epost responsen har stupt for alle i hele bransjen. Hva pleide å være 10% responsrate enda et år siden, nå snakker de 1% til 2% nivå. "The konstant bombardement av e-poster fra Groupon, LivingSocial, og hver daglig deal copycat skaper brukeren trøtthet som er synlig i fallende svarprosent.

Og det er grunnen til mobil er så tiltalende. Hvis du kan sende mye meldinger til folks telefoner basert på deres eksakte beliggenheten og nærheten til tilbudene, har du begynnelsen på narrowcasting. Senere vil selskapene finne ut hvordan du lag på måter å målrette av inntekt, kjønn og andre faktorer i tillegg.

Mobil og lokalt næringsliv går hånd i hånd. I noen byer, er Groupon teste ut Groupon nå og LivingSocial tilbyr Instant tilbud . I begge tilfeller tilbudene vises på mobile apps og kan innløses umiddelbart, snarere enn å måtte vente en dag for mye å gå live, slik tilfellet er med sine vanlige daglige avtaler. Ulempen med disse tilbudene er at Groupon og LivingSocial kan ikke dra nytte av deres eksisterende avtale inventar og de ​​må faktisk bestemmelse deltar kjøpmenn med iPhones og iPads slik at de kan godta avtaler og Groupon / LivingSocial kan spore dem. Yelp gjør noe lignende hvor du må vise en forløsning kode til kjøpmann fra telefonen.

Foursquare og Facebook tar en annen tilnærming gjennom deres egne partnerskap med American Express. Siden AmEx er betalingssystemet, registrerer det deal innløsninger sammen med den faktiske utbetalinger. Kjøpmenn og forbrukere trenger ikke å gjøre noe annerledes enn hva de vanligvis gjør. Betal med et kredittkort, og din avtale er innløst. Bortsett det fungerer bare hvis du har et AmEx kort og rabatten er kreditert til din konto senere.

Google prøver å knytte Google tilbyr sine Google Wallet , som krever en NFC-brikke i telefonen, og en NFC leseren ved kjøpmannen kassa. Det har fordelen av arbeidet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar