lørdag 1. oktober 2011

The9 lanserer Mobile Gaming Platform & SDK å gi utviklere tilgang til det kinesiske markedet

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/GUkY8MyS8gQ/:
39137_The9LOGO9_b

The9 , den sizable NASDAQ-noterte kinesiske spillet utgiver og utvikler, har gjort ganske mange investeringer i det amerikanske spillmarkedet det siste året. ( Reflecting Det virker som en stigende asiatiske interesse i amerikanske selskaper, spesielt spill .) Som ledd i sin internasjonale strategi har The9 vært full damp fremover på å skape bedre måter for internasjonale spillselskaper og utviklere for å gjøre innhugg i den kinesiske mobile og sosial spilling markeder, som har vært tradisjonelt vanskeligste områdene for ikke-kinesiske utviklere tilgang til en effektiv (og lønnsom).

I mai slo The9 opp med Intel og Time Warner å lage en $ 23 millioner investering i CrowdStar , for eksempel. Tidligere i år det også opprettet 100 millioner dollar fond (kalt Fund9) å fokusere på investeringer i kinesiske spillselskaper, samt de utenlands.

Samtidig, The9 også annonsert et 5-årig lisensavtale med Aurora finte for å tillate det å bruke selskapets OpenFeint mobile sosial spilling nettverksprogramvaren (som opererer både på Ios og Android) i Kina.

Kort tid etter begynte selskapet å bruke $ 100 millioner fond , i samarbeid med OpenFeint, for å bringe velge spill fra internasjonale Android-utviklere i det kinesiske markedet.

I dag er The9 legge de resterende stykke igjen utnytte sin OpenFeint lisensavtale og sizable gaming fond - men denne gangen med iOS. Selskapet kunngjorde i dag at det er å slippe en iOS software development kit (SDK) for sine mobile og sosiale spill plattform, kalt The9 Game Zone (som er selvfølgelig, drevet av OpenFeint). Dette er av interesse for nettopp fordi Game Zone på Ios lar internasjonale utviklere å "implementere sosiale funksjoner i Internett og mobile spill" som er skreddersydd for "Kinas 800 millioner sterke gaming markedet", sier The9 VP of Mobile Business Chris Shen.

Når det kommer til å legge inn det mobile spillmarkedet i Kina, er amerikanske og internasjonale utviklere møtt med en rekke hindringer, herunder lokalisering krav og fragmentering. Sammenlignet med USA og den vestlige verden, sa Shen, det app markedet i Kina er komplisert, ettersom det er mer enn 100 app butikker i drift, og hver av de store kinesiske OEM sammen med tonnevis av tredjeparter prøver å gå inn markedet. Så det er spørsmålet om tilgang til disse mange app butikker å garantere storstilt distribusjon, lokalisering av utenlandske programmer for det kinesiske markedet, inntjeningsmulighetene for det aktuelle markedet, og så videre.

Fordelen da, av The9 plattform og SDK er at selskapet allerede er partnere med mer enn 30 av de største kinesiske app butikker (som ifølge teamet utgjør om lag 90 prosent av landets apps), inkludert app butikker lansert av de tre store kinesiske telekom operatører.

Så, ved å bruke the9 Game Zone på Ios, kan mobile spillutviklere revolusjonere deres frittstående mobile spill til interaktive, sosiale spill optimalisert for det kinesiske markedet. Og snart, vil utviklerne også være i stand til å kryss-promotere sine spill på de 30 app butikker, tjene penger med virtuelle varer og valuta, dra nytte av å vise reklame, etc.

The9 er virkelig forsøker å gi internasjonal utviklere som ønsker å få tilgang til et kinesisk publikum med en one-stop solut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar