søndag 2. oktober 2011

Spør Slashdot: Hvordan utnytte Post-Cataract Ultraviolet Vision?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/1Igs3li8Zr8/Ask-Slashdot-How-to-Exploit-Post-Cataract-Ultraviolet-Vision:
xmas2003 skriver "Jeg har nylig hatt katarakt kirurgi med en Crystalens implantat. Med min skyet gulning (UV-filtrering) naturlige linse fjernes, ser jeg verden i et nytt lys (mer om det i et øyeblikk) som alt er lysere og fargene er mer . livaktige ... pluss i fokus Som en typisk Slashdot leser, jeg har vært nærsynt siden barndommen, så det er herlig å slippe å bruke briller / kontakter for avstand Et interessant kuriositet er at jeg nå kan se ultrafiolett lys. - Det virker at det er noen få mennesker som har fotoreseptorene sensitive under 400nm i UV spekteret har jeg gjort noen tester med et Black Light og UV filter for å bekrefte dette, men ville elske å gjøre mer konkluderende tester som ved hjelp av en monokromator -. hvem som helst i Boulder, Colorado området har tilgang til én? Og noen forslag fra Slashdot leserne på hvordan jeg kan utforske mer av dette fenomenet? Selv om jeg ikke kan se døde mennesker, jeg tror jeg har en "supermakt" ... selv om jeg ikke sikker en middelaldrende forstadsboeren pappa skulle don lilla tights og kappe til å bli en forbrytelse-fighter! "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar