torsdag 29. september 2011

Spør Slashdot: Best Long-Term Video / Picture Storage?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/soXA6hx92p4/Ask-Slashdot-Best-Long-Term-VideoPicture-Storage:
Første gang aksepterte innsenderen (og første gang foreldre - gratulerer). SoylentRed skriver "Jeg har nylig hatt mitt første barn, en herlig frisk datter som nå er i overkant av 6 måneder gammel Som man kan forvente, har vi en overflod av bilder og . videoer, og har begynt å klø hodene våre om den beste måten å lagre disse filene og sikkerhetskopiere dem langsiktige Mine foreldre har bedt oss (morsomme er at det var min mor - den minste tech-savvy person blant vår familie) hva Vår plan er å sørge for at disse filene er lagret og tilgjengelig for henne når hun blir eldre - noe som gjorde meg til å innse at vi ikke egentlig har en god plan Vi er for tiden bruker TimeMachine på min kones MacBook Pro;! for nå gjør vi . OK med det som en back-up Men mine foreldre har tilbudt å betale for noe som kan være en bedre løsning Vi kunne brenne DVDer -. men det er kjedelig og får være en smerte som vi måtte tilbake de opp ( eller recopy) dem hvert år eller så for å være sikker på at vi ikke lider av nedverdigende DVDer. Er vår beste alternativet akkurat nå for å plukke opp to harddisker, ta sikkerhetskopi av alle våre bilder og videoer til den første, og deretter bruke en tredje part app til speil som kjøre til andre bare i tilfelle en av dem craps ut? Finnes det en online løsning som ville være bedre? Vi er fortsatt noen år unna å kunne ha råd til DVD / CD-er som er 100 + år plater . Finnes det en bedre løsning har jeg ikke tenkt på? "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar