I dag kunngjorde Nielsen det er å anskaffe Marketing Analytics, Inc., en leder i analyse og avansert planlegging programvare. Selskapet har i dag 52 ansatte, vil som alle delta i Nielsen team. Avtalen omfatter også kjøp av andre eiendeler, inkludert programvare og pågående klient prosjekter.
Oppkjøpet mål er å muliggjøre Nielsen for å bedre gi markedsførere av forbruksvarer med "mest komplette og tidsriktig bilde av virkningen av media og markedsføring," Selskapet sier i en utgivelse . Dette ville være en klar fordel ved utvikling av markedsføringsplaner tvers av kanaler, inkludert online og offline annonser, in-store kampanjer, og forbruker kampanjer.
"Fast Moving Consumer Goods markedsførere krever avansert, real-time, prediktiv analytisk innsikt," sier John Lewis, president og CEO, Consumer Nord-Amerika, Nielsen. "Ved å kombinere Nielsens globale rekkevidde med Marketing Analytics 'kompetanse og avansert modellering og scenario planlegging applikasjoner, kan vi kjøre økt verdi for våre globale kunder som søker den optimale marketing mix og tilbringer nivå for å maksimere sitt salg."
Markedsføring Analytics, grunnlagt i 1991, har hovedkontor i Evanston, Ill. Det har historisk hjulpet bedrifter måle sine markedsplaner påvirkning ved å kombinere dyp modellering med ekspertise innen programvare.
Vilkår for avtalen er ikke offentliggjort.
Nielsen er en metermålinger firma som sporer TV, internett og radio bruk over hele verden.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar