tirsdag 9. august 2011

Bloomspot Hever $ 40 millioner for å bevise sin Local Tilbyr Model Works - Og de garanterer Det gjør

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/VdauIm1R488/:
5A5 Private Offer2

Med Groupon på randen av å gå offentlig , og Google, Facebook, og omtrent alle andre rushing å kopiere ideen, er det ingen tvil om at modellen har vært en stor hit med forbrukere. Men det er fortsatt noen spørsmål om hvor mye det hjelper ut bedrifter som tilbyr avtaler. Det er hovedsaklig et tap leder modell, så suksessen beregninger kan være vanskelig å nøyaktig måle. Bloomspot har en ta på seg denne modellen basert rundt suksess - både for selgere og kunder. Og investorer kjøper inn store tid - til melodi av en frisk 40 millioner dollar i finansiering.

Å være klar, ikke Bloomspot ikke orientere seg rundt gruppen avtaler. I stedet fokuserer de på tilbud fra høy kvalitet kjøpmenn som ønsker å få kontakt med sine beste kunder. Sa en annen måte, de er ikke ute etter å sende tilbudene til massene, er de ute etter å koble enkelte leverandører med (forhåpentligvis) lojale forbrukere. Tilbudene de tjener er mer svært skreddersydd for spesifikke interesser og demografi. Og igjen, tror de har de nå spikret hvilken modell som vil fungere.

"Vi har stengt løkken på forretningsmodellen," Jasper Malcomson , Bloomspot administrerende direktør og medgrunnlegger, forteller oss. Nøkkelen er data.

Bloomspot får tillatelse fra både brukere og leverandører å se på og analysere kredittkortet data benyttes på steder hvor Bloomspot kjører et tilbud. Dette tillater dem å se ikke bare at et tilbud ble brukt, men hvordan den gjorde i form av å hjelpe selgeren å selge andre produkter til kunden. Ja, de er ute etter å se om "tap leder" er egentlig en "tap leder", eller egentlig bare en "tap". De deretter presentere disse dataene tilbake til leverandørene i en helt gjennomsiktig måte. ( Her er et utvalg av hva som data ser ut som , åpenbart anonymisert slik at det kunne bli gjort til en prøve.)

Men her er den virkelige nøkkelen: Bloomspot bruker disse dataene til å forutsi hvor mye en kunde kommer til å tilbringe med en kjøpmann basert på tilbudet. Og de garanterer et visst nivå av lønnsomme bruke. Hvis tilbudet ikke fører til det, gjør Bloomspot opp forskjellen fra sin egen provisjon. Med andre ord, leverandøren virkelig ikke kan tape.

Bloomspot er komfortabel nok i sin modell å gjøre dette (samt gjøre dataene helt gjennomsiktig). De har kjørt sine spesifikke høy kvalitet tilbyr i flere måneder nå, så de har data å sikkerhetskopiere alt dette opp også. De tror de vil være i stand til å nøyaktig forutse hvor mye ekstra tilbringe et tilbud vil sende til en leverandør.

Ok, men hvorfor skulle en kunde gå sammen med dette - bruk av sine kredittkort data? Fordi Bloomspot tilbyr dem en rekke belønning for deltakelse. Først av alt, tilbudet hvis du kjøper en Bloomspot deretter bruke samme kredittkort med selgeren, vil Bloomspot gi deg 25 prosent tilbake på din neste tilbudet kjøpet. Sekund, slår fortsatt bruk av samme kredittkort hovedsak det inn et lojalitetskort for deg. Dette hjelper Bloomspot vise bestemte leverandører som du er en "stor patron" som bør få et spesialtilbud, utover de som tilbys til allmennheten.

"Alt dette er mest kraftfulle når det handler ikke bare om innsparinger," Malcomson sier. "Det er en anerkjennelse system. På en måte er det mindre om rabatter og sparing, og mer om anerkjennelse og status, "sier han, og bemerker at steder som Las Vegas har gjort dette i flere tiår nå. Hvis du bruker mye penger på gambling, kasino vil komp andre ting for deg. "På mange måter er det EXA

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar