tirsdag 9. august 2011

AOLs Q2: Global annonseinntekter til slutt opp igjen, Narrows netto tap

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/FeWCfxp3Z9Y/:
aollogo

Internett-tilgang, innhold og online annonsering selskapet AOL (som også eier TechCrunch) i morges rapporterte sitt resultat for andre kvartal av året.

AOL rapporterte et netto tap på $ 11.8 millioner, sammenlignet med et år siden tapet av en litt over 1 milliard dollar, som hadde tatt en stor goodwill nedskrivning og høyere restruktureringskostnader.

Totale driftsinntekter kom inn på $ 542.2 millioner, ned 8 prosent sammenlignet med Q2 2010. Abonnement inntekter tok en annen - om enn forventet - hit med en 23 prosent nedgang.

Imidlertid økte annonseinntekter (endelig) 5 prosent til $ 319 millioner etter en hovedsak flat Q1 2011 , særlig til tross for effekten av AOLs exit fra visse land og operasjoner i nyere tid, med vise reklame opp en anstendig 14 prosent.

I en uttalelse, AOL administrerende direktør Tim Armstrong sier selskapets tilbake til global annonsering vekst for første gang siden 2008 er en annen 'meningsfulle skritt fremover "i comeback av AOL merkevare.

Delvis utligne annonseinntekter vekst var en nedgang i søk og kontekstuell omsetning på $ 17.6 millioner, opplyser selskapet.

AOL fremhever dens Huffington Post Media Group, som så antallet unike besøkende overgå 30 millioner ("og The New York Times") i mai 2011, ifølge comScore. Bruker kommentarer på The Huffington Post for Q2 passert 12 millioner, og nylig toppet 100 millioner siden den ble startet.



Firma:
AOL
Hjemmeside:
http://www.aol.com
IPO:
NYSE: AOL

AOL er en global reklame-støttet Web-selskap, med vise reklame nettverk i USA, en betydelig globalt publikum, og en suite av populære Web merkevarer og produkter. Selskapets strategi ...

Lær mer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar