mandag 8. august 2011

Jeg Avslutte Telefonsamtaler

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/CQpbKAVmbMc/:
phone

Inspirert av MG Siegler er "jeg slutte Email" diatribe, selv om dette er et innlegg jeg har vært meningen å skrive en god stund. Jeg hadde tenkt å spare den til min personlige blogg, men hey, hvis MG er lov å bable om sin pågående kamp med email sin innboks her på TechCrunch, bør jeg få lov til å informere deg om min forakt for telefonsamtaler i tillegg.

Og som en ekstra bonus, kan jeg nå enkelt peke tilbake til dette innlegget for alle som pings meg og ber om en "quick - 2-minutter topper, sverger jeg - telefonsamtale" i fremtiden.

Unødvendig å si, selvfølgelig ikke jeg egentlig slutte telefonsamtaler under noen omstendigheter. Faktisk kan min familie og venner være trygg på at jeg vil fremdeles være tilgjengelig på min mobiltelefon 24 / 7 - for bedre eller verre.

Men sperring noen helt nødvendige telefonsamtaler - som vil koke ned til bare et par per måned, hvis det - alle tale-baserte kommunikasjonsløsninger for profesjonelle formål er utelukket, blant annet Skype, Viber, mobil og fasttelefon. Du kan kalle meg gal, men jeg er ganske sikker på at det vil være kjempebra, selv om, å være rettferdig, er det en ganske lett avgjørelse for meg å gjøre.

Jeg er basert i Europa, mens mer enn 90 prosent av mine samtaler med gründere, investorer, kollegaer og andre personer som jeg kommuniserer med for å gjøre jobben min er basert i USA, så naturlig nok mesteparten av mitt arbeid innebærer email (som jeg don ' t hate), lynmeldinger og andre former for digital kommunikasjon ikke involverer meg å måtte ringe noen eller plukke opp telefonen.

Jeg er heller ikke en innfødt engelsk høyttaler, så det er vanligvis i beste interesse for den andre part ikke skal ha meg misforstå eller feiltolke noe han eller hun sier på telefonen. Jeg snakker mange språk, men selv i mitt morsmål fremdeles jeg foretrekker å få e-poster for ikke å få ting blandet opp.

Bortsett fra forskjellen i tidssoner og språklige innvendinger, er det tre hovedfaktorer som har overbevist meg til å slutte å ha arbeidsrelaterte stemme samtaler helt.

1) Hallo? Avbrudd drepe min produktivitet

Minst like langt som jeg er bekymret. Du skjønner, i min erfaring, kan du ikke være en god tech bloggere når du ikke hele tiden holde øye med hva som skjer i stadig bevegelse teknologiindustrien.

Dette betyr å holde orden på utgående kommunikasjon fra tusenvis av selskaper, se ledningene og hvilke andre publikasjoner skrive eller snakke om, men også holde et øye med e-poster, tweets, Skype eller Facebook-meldinger fra kilder. Du gir meg en samtale og jeg svarer, gjør at jeg faller ikke bare hva jeg gjør, men også hva jeg skal gjøre i de neste få sekunder eller minutter.

Det er bare en enorm distraksjon når ditt daglige faglige aktiviteten skjer for å være hoppe fra en nettleser fane eller meldinger vinduet til neste hvert få sekunder. Kanskje du trenger å ringe for jobben din, eller du ikke tankene avbrudd, men at det er en stor smerte i bak for meg.

2) Det er umulig - eller i det minste ikke på langt nær er lett nok - for å søke. Eller arkiv. Eller fremover.

Hvis folk sender meg en epost eller en Skype melding, som betyr at jeg kan gå over det på mine betingelser, når det passer meg, men det betyr også at jeg enkelt kan slå opp essensen av den aktuelle meldingen. Opptak / transkribere telefonsamtaler ville tilby meg en mulighet til digitalt arkiv og kunne søke gjennom stemme samtaler, men det er en problemfri som jeg bare tror er ikke verdt smerten.

Er det ikke enklere for alle som er involvert når man kan bare gjøre et søk for å få hovedpunkt av en samtale, selv om det skjedde måneder eller år siden? Og bare det å være i stand t

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar