mandag 8. august 2011

Feature: En måned med Google +: hvorfor dette sosiale nettverket har bein

Interessante nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/qtmN2iGfT8A/one-month-with-google-why-the-social-network-has-legs-1.ars:

Hvis du er en fremmed som følger meg på Google +, kanskje du tror jeg sjelden bruker tjenesten. Det er fordi de fleste av mine innlegg har vært begrenset til de syv sirkler jeg laget for venner, bekjente, familie, Ars medarbeidere, og andre folk jeg liker å utsettes for ulike aspekter av min personlighet. Du hadde ingen anelse? Det er nettopp poenget.

Etter én måned med Google +, er det klart for meg at denne sending oppdateringer til bestemte grupper av mennesker og ikke til andre, er den viktigste appell av tjenesten. Jeg var en av de første mennesker til høyt erklærer at du kan gjøre det samme på Facebook, men så få mennesker vet dette at det er i utgangspunktet en ikke-eksisterende funksjon, det er problemet med Facebook. Med Google +, sender ut visse oppdateringer til noen mennesker og andre oppdateringer til andre mennesker er rett i forkant av opplevelsen. Du er alltid bedt om å foreta en bevisst beslutning om dine sosiale sirkler og om hvilke sirkler får se hvilke innlegg.

Les resten av denne artikkelen ...

Les kommentarene på dette innlegget


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar