mandag 8. august 2011

Hvilken prosessor bør jeg kjøpe? Intels gal prising gjør mitt hode vondt

Interessante nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/asvUs49XYQI/what-processor-should-i-buy-intels-crazy-pricing-makes-my-head-hurt.ars:

Tiden er kommet for meg å sette sammen en ny PC. The Core 2 Duo E6700 jeg kjøpte i løpet av et par uker etter lanseringen er nå fem år gammel, og selv om den er tjent meg godt, når det kommer til å spille de nyeste spillene og bygge programvare i Visual Studio, det er bare ikke så rask. Både prosessor og mitt skjermkort, et Radeon HD 4830, må byttes ut med noe nyere og bedre. Oktoberutgaven utgivelsen av Battlefield 3 har endelig dyttet meg over kanten: Jeg trenger en ny datamaskin til å spille det spillet i all sin prakt.

Dette kommer til å bli en stor oppgradering. Jeg kommer til å holde min harddisk, elskede Dell epost: kundesenter@bokkilden.no tastatur, og twin Dell U2410 skjermer, men alt annet kommer til å gå, hovedkort, CPU, RAM, skjermkort, TV tuner, optisk stasjon, og tilfellet er alle opp for erstatning. Optisk stasjon også, jeg har nok gamle spill på CD og DVD som ditching optiske medier er egentlig ikke levedyktig ennå.

Mange av komponenten valgene er enkle nok. Men når det kommer til prosessorer og hovedkort, jeg er forvirret. Intels Sandy Bridge prosessorer har en klar ytelse bly, slik at de er det naturlige valget for ethvert system bygge. Men da jeg faller stygt av Intels prissetting ordning, noe som en bør jeg kjøpe?

Les resten av denne artikkelen ...

Les kommentarene på dette innlegget


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar