tirsdag 30. august 2011

DG Buys Limelight er Rich Media Ad Unit EyeWonder For $ 66m I Cash

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/DsoTNjceR84/:
eyewonder

Offentlig-børsnoterte DG , som gir digitale media løsninger og tech til reklame og underholdning industrier, har samtykket i å overta Limelight Networks 'video og Rich Media-reklame enhet, EyeWonder , for omtrent $ 66 millioner i kontanter.

For posten: Limelight hadde ervervet EyeWonder i 2009 for opp til $ 110 millioner (i kontanter og aksjer).

Limelight morges også annonsert en andel tilbakekjøpsprogram samt oppdaterte sin tredje kvartal 2011 økonomisk veiledning som følge av EyeWonder transaksjonen.

Grunnlagt i 1999, gir EyeWonder en rekke interaktive ad produkter og tjenester, inkludert online video og rik media løsninger, Fortune 1000-bedrifter og markedsførere hele verden.

DG - tidligere DG FastChannel - sier det forventer EyeWonder å generere inntekter på ca $ 36 millioner til $ 37 mill. for hele året 2011.

Transaksjonen, som er underlagt vanlige stengetid vilkår og betingelser, er ventet å lukke den 1. september 2011.

DG betjener mer enn 5.000 annonsører og byråer gjennom et mediedistribusjon nettverk av mer enn 28 000 radio, fjernsyn og print publisering destinasjoner over hele USA, Canada og Europa. DG internett divisjon består nå MediaMind, EyeWonder og Unicast.


Firma:
EyeWonder
Lanseringsdato:
1999

EyeWonder, Inc. gir interaktiv digital reklame produkter og tjenester i USA. Selskapet tilbyr også online video og Rich Media-reklame løsninger. Dens annonseformater omfatter i-side ...

Lær mer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar