tirsdag 30. august 2011

Begivenhet tilbud nettsted Goldstar Sells 5 million Ticket, Legger funksjonen til å Seat Du Med venner

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/HfIdZh9_p-4/:
Screen shot 2011-08-29 at 1.31.23 PM

For billett solgte virksomheter, ingenting slår "utsolgt". Men hvorvidt en flytur selger alle sine billetter, eller et idrettslag fyller sin stadion, må showet går videre. Bedrifter med bedervelige inventar stand til å få mest ut av den daglige avtaler modellen, og de som kan tjene penger på komplementære varer (opprette kjøp som gjør opp for inntekter tapt i å tilby rabatt) kan ofte break even - ta kinosaler eller sport arenaer, for eksempel.

Det er der et firma som heter Goldstar kommer inn i feltet. Goldstar er medlemskap-basert nettsted for halv pris live underholdning billetter, som lar arenaer å losse sine ekstra billetter, gjøre noen ekstra inntekter, og generere ord-av-munn markedsføring.

Goldstar, som i dag har relasjoner med mer enn 5000 arena-partnere rundt om i landet (fra Cirque du Soleil og Ticketmaster til San Francisco Giants) og teller Matt Coffin, Emmy Award-vinnende skuespilleren Neil Patrick Harris, og tidligere Ticketmaster administrerende direktør Sean Moriarty som medlemmer av sin rådgivende styre, ønsker å unngå å bare bli "Groupon for underholdning billetter".

Å skille sin modell fra det liker av Groupon og LivingSocial, unngår Goldstar splitte inntekter med kjøpmenn og i stedet monetizes ved å ta et kutt på service charge på hver billett som selges ($ 4,50 i gjennomsnitt), slik at underholdningssteder - eller viser seg - å ta hjem den fulle kostnaden for hver billett som selges.

Så langt har denne modellen vært jobbet for underholdning billett området, som Goldstar nylig annonsert at det har solgt sine fem million billett, og nå har over 2 millioner medlemmer i mer enn 20 store amerikanske markedene. Nettstedet tilbyr nå 1200 til 1500 halv pris billetter hver dag.

Selvfølgelig, som alle som har tatt fordel av billett rabatter vet - mens den enkle tilfredsstillelse av scoring en avtale på billetter er vel og bra, ønsker vi å kunne gå til en film eller et show og sitte med våre venner. velte . meg, for eksempel, angrep denne vennen problemet ved å tillate sesong billett holders for å tilby sine billetter til venner før å selge dem til anonyme folk på StubHub .

Og i dag, er Goldstar annonsere sin egen løsning designet for å tillate billett kjøpere og leverandører for å takle dette problemet med sin "sitte med venner"-funksjonen. Goldstar nye patentsøkte funksjonen lar Goldstar medlemmer som kjøper billetter å motta en personlig link som de kan dele med venner via e-post eller deres sosiale nettverk av valget. Brukere kan bruke som lenker for å kjøpe billetter til samme hendelse og få automatisk sittende med sine venner.

Med fem millioner billetter solgt, har Goldstar kommet en lang vei siden det solgt sin første batch av tickts til en hest ballett i Pasadena tilbake i 2003. Selskapet har aldri akseptert utenfor investering, men likevel har klart å holde lønnsomme - med selgere av bare et dusin ansatte. Goldstar CEO Jim McCarthy sier at nøkkelen til å motstå store salgskorps a la Groupon har vært å dyrke sine eksisterende relasjoner med arenaer og viser, heller enn å fokusere på lukking nye kjøpmenn som kanskje aldri bruke området igjen.

Når det gjelder fremtiden roadmap, sier McCarthy at Goldstar er ute etter å utvide til nye byer over hele USA, og forbedre på sin kjerneteknologi, bygge ut nye funksjoner som sitter med venner som oppmuntrer folk til å komme seg ut å se live underholdning - til tross av en stram økonomi.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar