tirsdag 19. juli 2011

<em>Chain World</em> - nyskapende spilldesign Sparks Debatt

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/god96XmFSqo/emChain-Worldem-mdash-Innovative-Game-Design-Sparks-Debate:
En historie på Wired diagrammer løpet av Chain World, til et videospill designet av Jason Rohrer være forskjellig fra alle spill som kom før det. Siterer: "Det ville eksistere på [a USB flash-stasjon] og ingen andre steder følge et sett med regler definert av Rohrer, kunne bare én person på jorden spille på et tidspunkt Spilleren vil modifisere spillets miljø når de flyttet.. gjennom den. Så, etter at spilleren døde i spillet, ville de passere minnepinne til neste person, som ville spille i det digitale terrenget endret ved sin forgjenger, og videre og videre for år, tiår, generasjoner, epoker. I Rohrer sinn, ville hans spillet deler mange kvaliteter med religion-en hellig ark, et sett med bud, en følelse av hemmelighold og dødelighet og mystiske forventning. Dette var ideen, uansett, før ting begynte å få rare. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar