tirsdag 19. juli 2011

AmEx Links Up Facebook med kupong-mindre tilbud, og lar Merchants Go Social

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/pOd1ZGbCmUE/:

American Express går all in på den daglige tilbudene virksomheten, slående en avtale med Facebook som ligner den de allerede har med Foursquare . Gjennom en ny Facebook-app som heter " Link, likhet, Love , "AmEx kortholdere kan knytte sitt kort til sine Facebook-kontoer, akkurat som de allerede kan koble sine kort til sine Foursquare kontoer. Når de gjør det de vil få et dashbord avtaler fra merker som Whole Foods, Dunkin 'Donuts, Virgin America og Sports Authority. (Disse tilbudene er annerledes enn Facebook tilbud , som Facebook kilder selv)

I motsetning til Groupon eller LivingSocial, disse AmEx tilbudene ikke krever noen å pre-kjøpe noe eller presentere noen kuponger til forhandlere. En av de største utfordringene for den daglige tilbudene bransjen er hvordan man skal måle hvor mange tilbud som faktisk innløst til tusenvis av forskjellige deltagende bedrifter. Men AmEx har en fordel her i at det allerede er en betaling nettverk som er satt opp og akseptert i store og små virksomheter over hele verden. Alle mennesker trenger å gjøre er å kjøpe håndtere varen med sine AmEx kort og de vil bli kreditert avtale beløpet. Den Facebook vri er at tilbudene du ser er påvirket av hva du og vennene dine "like" på weben ved hjelp av Facebook som knappen.

Selv om mange av tilbudene ved lansering er med nasjonale merkevarer, er AmEx også å utnytte sine relasjoner med mindre lokale kjøpmenn. Det er et lanserer et program rettet mot dem som kalles Go Social som lar kjøpmennene å administrere avtaler på tvers av både Facebook og Foursquare, med andre sosiale nettverk for å bli lagt i fremtiden. Bedriftseiere vil være i stand til å skape sin egen kupong-mindre avtaler i et selvbetjent måte som utløses når noen med koblede kontoen kjøper en avtale element. Selvbetjening har vært en utfordring så langt med lokale kjøpmenn, men AmEx kan markedsføre dem gjennom sine eksisterende kanaler.

Go Sosial vil også tillate kjøpmenn til å sette sitt steder på sosiale nettverk som Facebook og Foursquare, og spore deres deal kampanjer på tvers av disse nettverkene. Siden AmEx har all betalingsinformasjon, kan det spore deal innløsning ganske enkelt. Lukke tilbudet til innløsning sløyfe er singel største utfordringen i det daglige avtaler plass. Selv Groupon Nå krever Groupon mobile app med instant-tilbud, deltar kjøpmenn å ha iPhones og trene personalet på hvordan du løser inn tilbud. AmEx forsøker ikke å endre oppførselen til forbrukeren eller kjøpmann, annet enn å gi dem et incitament til å betale med AmEx versus kontanter eller kredittkort.

Mens det hele høres bra ut på papiret, vil beviset være i kvalitet og tetthet av avtaler som AmEx kan skaffe. Dette vil bli en kamp mellom lokale krefter. Men det ser ut Groupon og LivingSocial endelig har noen seriøse konkurranse.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar