tirsdag 19. juli 2011

Dentsu Til - Eksklusivt - Selg vise annonser for Skype In Japan

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/np661T-2neU/:

Markedsføring og reklame giganten Dentsu har halt i land en avtale (PDF) med Skype å tilby vise annonser i Japan. Under betingelsene i avtalen vil Dentsu tjene som den eksklusive vise reklame partner for Skype i Japan som i juli 2011, i hvert fall for reklamekampanjer som ikke er multi-nasjonale eller multi-regional i naturen.

I november 2010, Apple og Dentsu annonsert et partnerskap som gjorde sistnevnte ansvarlig for å selge IAD i Japan. Dentsu arbeider også med Facebook og OpenX .

Dentsu vil begynne å selge Skype digitale inventar, som vil vises i "Home"-kategorien av Skype for Windows (versjon 5.1 og over) med umiddelbar virkning.

Ifølge de to selskapene, Skype-brukere i Japan bruker i gjennomsnitt 2 timer per måned på Skype Home. Samlet sett, har Skype et gjennomsnitt på 170 millioner månedlige brukere på verdensbasis og rundt 30 millioner samtidige brukere i rushtiden per mars 2011.

Annonser på Skype Hjem er vanligvis større enn en typisk bannerannonse, og utvide til to ganger sin opprinnelige størrelse (og mer interaktive elementer) ved å klikke. Under betingelsene i avtalen, er antall annonsører på Skype begrenset til én per dag.

Den interaktive annonser for Skypes Windows-klienter ble rullet ut mars 2010 .

Dentsu og Skype understreke at dette er bare den første fasen av forholdet deres.

Utrolig nok ble Dentsu opprinnelig stiftet tilbake i 1901 (ja, det ville være 110 år siden). Det har i dag nær 20.000 ansatte på verdensbasis service til over 6.000 kunder.

Selskapet investerer og til i amerikanske selskaper gjennom datterselskapet CCI, de har støttet mobile ad nettverksoperatør JumpTap og online video selskapet Brightcove , for eksempel.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar