søndag 3. juli 2011

The Power Of Pull

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/sP3c71PFkv0/:

Redaktørens note: Dette innlegget ble skrevet av Alex Rampell , administrerende direktør i TrialPay . Rampell er en regelmessig bidragsyter til TechCrunch - se hans forrige gjest innlegg her.

Hva gjør e-post, Facebook og Google så verdifull? Svar: Visiting dem er i stor grad eget initiativ, uten hinder av synapser som ild i hjernen som gjør at du sjekker e-post, Facebook-feed, eller beslutte å forske noe på Google. Med andre ord, folk trekker innhold selv, snarere enn å ha dette innholdet bli dyttet - eller foisted - over dem.

Den beste måten å se på forbrukernes web-applikasjoner er som en kompleks stabel av "trekker" og "dytter". Lest disse begrepene forveksles med en tidligere generasjon av push : en "pull" er en uønsket handling av en forbruker, mens en " push "er en oppfordring av en selger / produsent. Forbrukeren til slutt "trekker" fra en mobiltelefon eller datamaskin. Alt annet er "presset" til forbruker, gjennom annonser, e-post eller andre markedsføringstiltak fra selskaper ivrige etter å få virksomheten og trafikk.

Den største triks som Facebook noensinne "trukket" var å forvandle seg fra en push plattform (avhengig av e-post til beile brukere tilbake) til en de facto trekke plattform. Facebook touts at 50% + av sine brukere logge inn hver dag, og min gjetning er at de aller fleste gjør det uten å spørre. Push er fortsatt verdifull, men bare utfyller den massive pull at Facebook har utviklet.

Hvorfor er Trekk så viktig for en web firma? Den kryssende krefter menneskelig psykologi og økonomi.

Først psykologi: vurdere hvordan de fleste mennesker hater å bli "solgt" til. "Å være solgt til" er en form for push. Forbrukerne får hundrevis av uoppfordrede tilbud og e-poster dyttet til dem hver uke. De lærer å tune disse anmodninger ut, spesielt hvis de ikke er i et kjøp tenkemåte. Relevans er en funksjon av tilbud fra forbrukere passe paramaterized etter tid.

Sekund, økonomi: En pull plattform trenger ikke å bruke noen penger å nå eller skaffe kunder, en push-plattform gjør. Facebook markedsføring bruke per bruker må være den laveste av alle selskapets kjent for mennesket. Riktignok er Facebook egentlig viral og lastet med nettverk effekter, men eget initiativ trekke fenomenet har vært avgjørende for Facebooks dominans.

Verdien av trekk er ikke bare for forbruker selskaper. Eventuelle Business-to-Business firma kjenner verdien av "etterspørselen generasjon": katalyserende en "pull" av kunder. Den raskeste og billigste salgssykluser starter med et rykk ved den potensielle kunden.

For noen web firma, fremme Trekk er viktig å skape verdier og engasjement. Det er ingen mangel på gode søknader og utrolige teknologier som stagnere på grunn av manglende trekk. Men den største økonomiske prestasjon av å være en "pull"-plattformen er i ferd med å bli den mekanismen som "push" selskaper må engasjere publikum, betaler vakkert til gjøre det. Denne forventningen er hvorfor et selskap som Twitter kan bli verdsatt i milliardklassen med minimale inntekter.

Her er noen måter å tenke om å fremme pull:

Plan Rundt Hendelser

Groupon Nå er Groupon forsøk på å legge Trekk til sin tradisjonelt Push service. Jeg ønsker å spise, hvor jeg går? Groupon. Hvert menneske ønske har en naturlig trekke tendens. Være "first responder" til en menneskelig ønske er utrolig verdifull.

Finn Utlogget Analogier

De fleste former for pull passer en forhåndsdefinert sosialt mønster, per kommentaren på "menneskelige begjær" ovenfor. Før Google, brukte folk telefonen bøker (eget initiativ) til å finne tjenester. Før e-post, ville folk sjekke postvesenet postkasse, vanligvis på et gitt tidspunkt (etter mai

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar