søndag 3. juli 2011

Når Google Circles Collide

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/xJ2UW4IP4Wg/:

Redaktørens note: Gjest skribent Rocky Agrawal blogger på redesign og Tweets @ rakeshlobster .

Jeg liker å skape. Du kan finne innholdet jeg har laget på min egen blogger , TechCrunch , Facebook, Twitter , flickr , Quora , Everytrail , Namesake , Yelp , Foursquare , YouTube , disqus , tenne og FlyerTalk . Jeg skape mer innhold enn de aller fleste Internett-brukere.

Jeg aktivt tenke på hvordan å lage innhold og riktig publikum for det. Når jeg er fotturer, tar jeg bilder av trailheads, gafler og andre ting som er visuelt uinteressant. Jeg kan også foreta en GPS med meg slik at jeg kan presist geotagge hvert bilde . Jeg gjør det fordi det er verdifullt å en Everytrail brukeren å bestemme hvordan å vandre stien. Når jeg laster opp bildene fra turen til Facebook, er de veipunkt bildene ikke inkludert. Ja, jeg er en kødd .

Gitt nivået av kontroll som Google + tilbyr, bør jeg være fornøyd med dette store nye verktøyet. Men jeg er ikke.

Det løser feil problem, spesielt med Google Circles , Google + funksjonen som lar deg dele forskjellige ting med forskjellige grupper av mennesker. Og det ikke gjør noe for å løse det største problemet med sosiale nettverk i dag: å øke signal til støyforhold.

Nå riktig målgruppe

Google er helt rett når den sier at det er flere sirkler i folks liv. Det er sikkert mange i min. Måten jeg har løst det til dags dato er å bare bruke forskjellige sosiale nettverk for ulike sosiale sirkler. Jeg er forsiktig med hvem jeg tar inn i forskjellige grupper. For eksempel:

  • Facebook. Generelt må jeg ha møtt deg i person, og ville vurdere en venn i en bred definisjon av ordet. Dette inkluderer tilfeldige venner, co-arbeidere fortid og nåtid, klassekamerater, venner-av-venner. Jeg aksepterer ikke venneforespørsler fra fremmede eller folk jeg har bare møtt en gang på en konferanse.
  • Twitter. Tydeligvis noen er velkommen til å følge meg. Jeg vil følge personer som deltar i temaer jeg bryr meg om.
  • Foursquare. jeg begrense Foursquare venner med folk som jeg har møtt og jeg sannsynligvis til å tilbringe tid med. Av mine venner på Facebook som også er på Foursquare, jeg er bare Foursquare venner med halvparten av dem.
  • LinkedIn. Informasjon om søk etter en jobb, forretningsutvikling og rekruttere folk. Jeg aksepterer LinkedIn forespørsler fra folk jeg har jobbet med, partner selskaper, mennesker jeg møter på konferanser, osv.

Dette skillet gjør det også mye enklere for meg å sikre at innholdet ikke blir delt til ina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar