søndag 3. juli 2011

Googles Seks-Front krigen

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/s4kUgoc3V98/:

Redaktørens note: Gjest bidragsyter Semil Shah er en entreprenør interessert i digitale medier, forbruker internett og sosiale nettverk. Han er basert i Palo Alto, og du kan følge ham på twitter @ semilshah .

Mens tech verden er summende om lanseringen og implikasjonene av Googles nye sosiale nettverk, Google + , er det verdt å merke seg at Google er ikke bare i en krig med Facebook , er det i krig med flere selskaper på tvers av flere bransjer. Faktisk er Google kjemper en multi-front krig med en rekke tech kjemper om kontroll over noen av de mest verdifulle delene av fast eiendom i teknologi. Enten det er sosiale, mobile, surfing, lokale, bedrift, eller til søk, er Google blir angrepet fra alle vinkler. Og gjør ingen feil om det, de kjemper seg tilbake og slåss tilbake, hardt. Entreprenør-slått-venture kapitalist Ben Horowitz lagt grunnlaget for dette i sitt innlegg fredstid CEO / Wartime CEO , sier Larry Page "synes å ha fastslått at Google beveger seg inn i krigen, og han helt klart har til hensikt å være en krigstid konsernsjef. Dette vil være en dyptgripende endring for Google og hele high-tech industri. "Horowitz er helt riktig.

Før jeg undersøker hver kamp foran i krigen, er det viktig å fremheve det faktum at kanskje ingen andre tech selskap akkurat nå kunne tåle en så mangefasettert angrep, langt mindre være i stand til å gjengjelde effektivt. Jada, Apple kan få dyttet rundt av Facebook, så det integrert Twitter i iOS5, og sikker, Amazon og Apple har sin egen tussles over digitale medier og betalinger, men på slutten av dagen, er Google i dette unike og potensielt svært sårbare posisjonen som vil teste selskapets mettle og evne til å ikke bare gjenoppfinne seg selv, men også for å kanskje styrke sin kjerne. La oss ta en rask titt inn i Googleplex , som nå kan ligne mer på en militær kompleks, plotting ut strategier og taktikker for denne krigen. Google må kjempe på minst seks fronter samtidig.

The Browser Front: Brukere har valget mellom Internet Explorer ( Microsoft ), Firefox ( Mozilla ), Safari (Apple), og Googles tilbud, Chrome . Den spekulasjon er at Facebook er interessert i en nettleser, også, siden Mozilla co-grunnlegger Blake Ross er en ansatt, men det har ikke skjedd ennå. Flere nylig, den sosiale nettleseren RockMelt har fanget noen folks interesser, og i forrige uke sikret $ 30M i finansiering, og legger til Facebook styremedlemmer Jim Breyer og Marc Andreessen til styret. Andreessen vet tydeligvis en ting eller to om nettlesere. Selv om de fleste nettlesere lar brukerne deres makt søke etter Google som et alternativ, er Googe Chrome tilbyr ikke lede leseren ved markedsandel, og

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar