søndag 31. juli 2011

Kjøpe en elbil

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/L2pvDowaaw0/:

Gjesten innlegget er av venture kapitalist David Cowan . David har nylig kjøpt en Nissan Leaf etter å gå bil-mindre for to år.

Etter 3,5 år har jeg endelig re-sluttet seg til fellesskapet av bileiere.

Mellom februar 2008 og i forrige uke, var jeg bil-mindre . Jeg lånte og leide biler, tok taxi og Zip biler, og noen ganger syklet. Jeg har også bummed mye ritt (tusen takk - du vet hvem du er). Det hadde begynt da garantien på min fancy tyske gass guzzler utløpt, jeg solgte ting, og egentlig aldri funnet tid til å shoppe rundt etter en erstatning - Hvem har tid til dette ?

Jeg følte meg mye mer begeistret for utsiktene til å kjøre en elektrisk sedan, som bør være grønnere, potensielt raskere, enklere å bruke, og billigere å drivstoff. Viktigst, hadde jeg aldri til å drepe ti minutter stopper for gass - Hvem har tid til dette? Så jeg setter navnet mitt ned på listene for Tesla Model S, Fisker Karma, Nissan Leaf og Chevy Volt, bestemmer seg for å vente for en som skal bygges. Tre år senere, fikk jeg telefoner fra Fisker, Nissan og Chevy, og det var på tide å bestemme seg.

Etter å ha undersøkt alternativene og kjører bilene, var det en ganske lett avgjørelse å kjøpe Leaf for disse åtte grunner:

1. Sammenlignet med de andre, får Leaf dobbelt så lang rekkevidde fra en batterilading: 100 miles, eller 85 miles med AC spy. (Plugge bilen ut og legger ca 15 sekunder per dag til din daglige rutine, eller 5 minutter i måneden -. Omtrent halvparten av tiden vi bruker på gass pumper)

2. Med en ren elektrisk motor (ikke en hybrid bensin motor) den Leaf er nimbler, mindre sårbare, og lovlig å kjøre i Californias Carpool baner slik at jeg kan omgå Highway 101 trafikkorker - WHTFT?

3. Kjøring i elektrisk modus (uten hjelp av en hybrid bensin motor) er fantastisk stille og glatt (ingen overføring). Selv på 80 miles per time akselerasjonen er umiddelbar og imponerende.

4. The Leaf styrer så smidig som en Lexus, og de små hjulene snu på en krone.

5. Bare Leaf har åpne, komfortable seter med god plass til hode plass foran og benplass bak (et must hvis du har barn)

Seks. Bare Leaf bærer 5 passasjerer (et must hvis du har tre barn!)

7. The Leaf har den største bagasjerommet, og baksetene felles ned for mer lasteplass.

8. The Leaf Kostnadene 3 / 4 så mye som Volt, og 1 / 3 så mye som Karma. Du får minst $ 7500 i skattefradrag, motvirket av $ 2000 bekostning av et hjem 220 volt ladestasjonen.

Disse grunnene forklare hvorfor Nissan Leaf nå outsells pakken. Jeg kan tenke på bare tre gode grunner til hvorfor du kanskje ønsker å kjøpe en av de andre bilene:

1. The Leaf er ren elektrisk motor er ikke noe problem for to bil familier - på den sjeldne dagen en gang i måneden når du kjører mer enn 100 miles, kan du alltids ta gassen guzzler stedet (Honda Odysseys er awesome). Men uten at fallback, vil én bil husholdninger finne Volt mer praktisk (riktignok dyrt og trangt).

2. Hvis du elsker å kjøre enorme, tunge sportsbiler som sitter lavt til bakken og du har $ 100k å brenne (som disse gutta ), så kan du foretrekker den nydelige utformingen av Karma. Den har utseendet og følelsen av et luksus muskel bil med en knurring motor, bøtte seter, og vakre tre / skinn interiør. (The Leaf er alt plast.) Når det er sagt, Karma utfører som en sportsbil ved lavere hastigheter, men på motorveien fant jeg det rett og slett treg i forhold til Leaf. Karma håndteres highway akselerasjon nearl

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar