søndag 31. juli 2011

En annen Airbnb Victim Forteller historien sin: «Det var Meth Pipes Everywhere"

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/_qg5oW7nCMA/:

Denne siste uken har vi alt sett i redsel som historien utviklet seg om en Airbnb bruker som hadde sitt hjem ransaket en måned siden.

Annet enn sideshow av oss å få dratt inn i historien, virket det å være avvikling går. Selskapet synes å være bøyd over bakover for å kompensere offeret og unngå en annen av hennes blogginnlegg hvor hun skriver om hvor redd hun er fortsatt hjemløse og rystet etter ildprøve.

Nå er et nytt offer har kommet frem.

Troy Dayton først skrev om hvordan hans Oakland hjem var leid av en meth stoffmisbruker med en stjålet identitet i en kommentar til en av våre innlegg om selskapet. Jeg kontaktet Troy og vi snakket på telefon i dag om hva som skjedde. Hans situasjon er svært lik EJ-tallet.

Her er Troy opprinnelige kommentar:

Noe svært lik skjedde med meg ca 2 måneder siden.

I tillegg til verdisaker stjålet, fikk tyvene / narkomane tusenvis av dollar av bisarre skader på min leide hjem og forlot det strødd med meth rør. De var identitetstyver også, og alle mine personlige informasjon ble strødd om. Videre undersøkelser av mine egne ledet meg til bevis for at folk var ikke bare tyver, men var også farlig. Jeg også, fryktet for min egen sikkerhet, og ville ikke bo på mitt hus for en tid.

Jeg hadde et lignende problem med tilfeldig kommunikasjon fra personer på AirBnB. Jeg ga dem flere muligheter til å gjøre meg en lykkelig kunde som de gjorde, men så trukket tilbake sine tilbudet etter deres var misforståelser blant team. Noen ganger dager gikk uten å høre fra noen, mens jeg var angst, fullstendig desorientert, og sint. Det var nesten det mest absurde kundeservice krise man kunne forestille seg. Men jeg er en squeaky hjulet, og vi til slutt fant en behagelig løsning som jeg var generelt fornøyd med.

Jeg har siden både leid min plass ute og bodde i andres hjem fra airbnb.

Her er hva jeg har lært: hvis du leier ut boligen, er det en grense for hvor mye AIrbnb kan gjøre for å beskytte deg. Det er ikke deres feil, men det er deres skyld at de up-play hvor mye de beskytter deg og tone ned hva folk bør gjøre for å beskytte seg. På slutten av dagen er du leie til en fremmed. Du bør sjekke det ID og telefonnumre å sikre at de samsvarer. Jeg vil be om en lenke til et nettsamfunn som LinkedIn, FB, eller couchsurfing hvis det ikke er troverdig attester på AirBnb. Jeg ville prate med dem på telefonen før enige om å leie ut til dem. Hadde jeg gjort disse tingene, ville folk som ødela huset mitt aldri har gjort det i.

Også gå med tarmen din. My gut sa noe ikke var rett om folk som leide min plass, men jeg visste ikke hvordan de skal håndtere at magefølelsen og var ikke sikker på hvordan airbnb ville ha behandlet meg eller dem jeg hadde fortalt dem at jeg ikke vil ha dem å holde seg selv etter at de bestilte det.

Her er en måte Airb'nb kan slå dette inn i en annen inntektskilde: Mest utleie Forsikringen dekker ikke dette fordi du er i hovedsak fremleie. Dersom større tyveri og skader er så sjeldne som Air bnb sier det er, som jeg tror er sant, så de bør kunne få en god forsikring skreddersydd for sine kunder at de kan selge for en ekstra avgift til leietakere.

Også, som kortsiktig leie som et hotell blir mer vanlig og andre nettsteder flytte inn på Airbnb de kommer til å trenge mer verdi for å rettferdiggjøre sine svært høye gebyrer, kanskje forsikring og bakgrunnen sjekker ville være et flott tillegg. Selvfølgelig, hvis jeg var forsikringsselskapet, vil jeg kreve at eierne av eiendommen blir leid ut til dobbel sjekke ID av folk sjekker inn til å være sikker på at bakgrunnen sjekker faktisk for folk sjekker inn

På slutten av dagen, tror jeg AirBnb er velmenende, men jeg tror de sliter med så rask vekst og ledelse og kommunikasjon systemer har ikke skalert som f

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar