søndag 17. juli 2011

Hvorfor TV selskapene ikke kunne vare mindre om Original Online Video

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/e7M-5Lr73mQ/:

Red.anm: Følgende gjest innlegget ble skrevet av Ashkan Karbasfrooshan, grunnlegger og administrerende direktør i WatchMojo .

Framveksten og utbredelsen av kabel vokste den totale kaken for fjernsyn, forlater nettverk med større bedrifter, selv om deres andel av kaken krympet.

Mens nett-til-kabel skift var evolusjonære, er tv-til-web overgang revolusjonær. Likevel er TV tradisjonelle Media Companies (TMCs) satser på at nettet er bare en annen fordeling stikkontakt som legger nå og potensielle inntekter til sine eiendeler, og vil øke deres virksomhet når støvet legger seg.

Hvorvidt denne strategien betaler seg gjenstår å se. Tross alt, gjorde Web musikkbransjen en mer effektiv en, men industrien krympet i form av omsetning og fortjeneste. I alle fall, mens TMCs har flørtet med laget-for-web-programmering (hva jeg kaller "Premium content"), de har alltid trukket tilbake til laget for TV og teatralsk innhold (hva jeg kaller "Super premium content") .

For eksempel investerte Viacom i Vice er VBS.tv tilbake i 2007 , men siden da har de co-investert i Epix sammen med MGM og Lionsgate. Lionsgate selv investert $ 21.4 millioner i Break Media for 42% med en opsjon på å kjøpe resten for USD 58 millioner. Hvis online video var like fantastisk som den boosters sier, ville ikke Lionsgate allerede hadde utøvd sin opsjon? Break Media har faktisk kjørt ganske bra og skåret en fin nisje for seg selv i mennenes online video kategori, men for TMCs, tallene er uvesentlige.

En mulighet i videoinnhold for startups som forstår Fabric av Web

Faktisk har de aller fleste av premium innhold som er skapt av nye medier oppstarter. Feilen noen av disse har gjort har vært å bygge en traditonal Media Company på toppen av Internett, noe som er ren galskap, og en oppskrift for knust egoer og bortkastede millioner. Ripe Entertainment brent gjennom $ 40 millioner og ble støttet av både ventureselskaper (Rho Ventures og Columbia Capital) og TMCs (Hearst Television og Time Warner). Heve $ 25-50M å bygge et innhold virksomhet på nettet er en dårlig strategi, der bedre du "kjøre" det verste av deg vil bli.

Faktisk, mens denne revolusjonerende skiftet representerer en mulighet for noen nyetableringer, noen til som er overrasket over den TMCs motvilje fokus på premium innhold er enten blir delusional eller disingenuous: det er absolutt null økonomisk insentiv eller begrunnelsen for TMCs å eksperimentere, enn si investerer tungt i premium innhold. Riktignok er dette en Innovator er Dilemma på sitt beste, men det er én ting å sette spørsmålstegn TMCs for nølende til å sette sitt offline programmering på nettet for å jage pennies, er det en annen å faktisk lure på hvorfor de ikke investerer i laget for web-programmering som har null eksisterende franchise og trekkraft. Hvorfor bry seg?

Måte å oppmuntre dem, Guys

Av alle de selskapene som har mottatt støtte eller investert i premium innhold , har bare noen få hadde utganger:

  • LX.tv ble kjøpt av NBC Universal, og nå fungerer som deres innhold arm for drosjer og lokale partnere i NY og LA;
  • Wallstrip ble kjøpt av CBS og i hovedsak stengt. Mind du hadde CBS ingen forretninger å kjøpe Wallstrip (TheStreet ville

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar