søndag 16. oktober 2011

Watch Me Talk To My iPhone 4S (Siri Demo)

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/MxSS2gG0m-o/:
siri demo

Hvis iPhone 4S har en iøynefallende i serien, er det Siri personlig assistent . Du spør Siri til å gjøre ting ved å snakke til den, og den kan ringe hvem som helst i kontaktlisten din, sende dem en tekstmelding eller e-post, sette opp et møte, spille en sang, sette opp en påminnelse for deg selv, få veibeskrivelser, eller bare stille et spørsmål. Det er en samtale forrett på flere måter enn én. Siri er en slags funksjon som gjør at du ønsker å piske opp telefonen til å vise en venn eller totalt fremmed.

John Biggs og jeg dekket Siri i gårsdagens Fly or Die episode på iPhone 4S, men jeg teipet denne ekstra video til å gå mer i dybden. Det er bare bedre å se Siri i handling som å lese om det. Siri er ikke perfekt. Noen ganger går inn nettverksproblemer, plukker opp bakgrunnsstøy, eller får feil spørsmål fordi instinktet ditt, er å begynne å snakke før den er klar. Men det er det mest imponerende stemme-maskin interface der ute akkurat nå.

I demoen ovenfor, setter jeg opp en påminnelse for å plukke opp noen blomster til min kone (en melding senere dukket opp på telefonen min til avtalt tid), diktere et notat, finne en park i nærheten på et kart, og sette opp et møte med Biggs. Når du setter opp et møte, Siri både sender en email til den andre personen og setter den på kalenderen din. Jeg synes at spesielt imponerende fordi dette er en sak der snakker til Siri tar så mye mindre tid enn å gjøre disse handlingene selv.


Firma:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar