søndag 16. oktober 2011

How To Catch a Thief laptop?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/kOG1PUtK6TE/how-to-catch-a-laptop-thief:
Første gang aksepterte innsenderen otaku244 skriver "Jeg tilbrakte en dag i Vancouver denne uken mens du arbeider i Seattle. Mens jeg nøt området, bestemte noen Vancouver borger å nyte min Macbook Pro. Dessverre gjorde jeg ikke oppdage dette før jeg var allerede tilbake på min Seattle hotellet. Unødvendig å si, er jeg ganske fornærmet på hele opplevelsen. Heldigvis har jeg LogMeIn installert på den maskinen. jeg gitt IP-adressen til VPD, men de sier at lover ikke tillater garanterer utelukkende på de fysiske adresse knyttet til en IP. Det høres ut som den silver bullet er å ta et bilde av personen som bruker den bærbare datamaskinen. Spørsmålet blir, hvordan overbeviser jeg fyren til å kjøre et script som vil ta et bilde av ham og smtp den til meg ? Jeg lover å poste bilder av fyren hvis dette får er dratt av vellykket! "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar