søndag 16. oktober 2011

In The Ring: Problemer, Problemer Overalt

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/Q8cr4OJRukg/:
Seth Sternberg | CrunchBase Profile

Seth Sternberg er administrerende direktør og medgrunnlegger av Meebo . Han skriver dette gjestehuset kolonnen, In The Ring, fra en CEO perspektiv.

Når du bestemmer deg for at du skal begynne, eller kjøre, en oppstart, du registrere deg for problemer. Masse problemer. De er overalt. Nye konkurrenter. En sentral medarbeider forlater. Du har ikke truffet dine tall. Et marked skift rendring tjenesten ubrukelig i et år eller to.

Når du først starter, de er nesten morsomt. "Å, hvor jeg skal løse den?" Eller enda bedre, "Alle disse ventureselskaper ønsker å komme inn deal min!" Selvfølgelig, de har også en tendens til å virke eksistensiell. Du har ikke mye i begynnelsen, så godt føles som det kan gjøre deg-"Vi har akkurat landet en fantastisk partnerskap. Vi bare ble millionærer! "Og de dårlige føles som det kan ødelegge deg-" Holy shit, Facebooks lanserer hva? Vi er døde. "

Som du skala, flere problemer ser ut til å beskjære up-time. Et system som jobbet super bra, liker hvordan ingeniører velger prosjekter, kan alle plutselig bryter når du tipset siste 12 ingeniører. Hvem visste det ville skje da? Det gjorde det, og det føltes som det skjedde ut av det blå. Før du vet ordet av det, er din ingeniører føler seg umotivert, synes systemet brutt, og det er ikke lenger gøy

For administrerende direktør, kan dette få overveldende fort. Dersom du har et flott team, får de fleste problemer løses før du hørt om dem. Men det er nok store problemer at du vil høre om, minst en om dagen. Og det er ikke lett problemer som gjør det på din måte. De som allerede har løst. Snarere er de vanskeligste problemene som folk tar med til din oppmerksomhet. Dag etter dag. Dette, mine venner, kan bli slitsomt.

Har du fanget det oppsettet ennå? Den enorme, massive, kan du miste jobben slags risiko som lurer i denne historien ennå? Det er altfor lett å bli administrerende direktør som linjetelegraf "ikke ta meg hver jævla problem, du har kommet smart-løse dine egne problemer. Det er derfor jeg leide deg! "Dette, faktisk kan virke særlig effektiv. Adopter denne posisjonen, og problemene vil tydeligvis ta vare på seg selv ... inntil alle de lurking problemer som aldri har gjort det til deg, for frykt for at du ikke ønsker å høre dem, resultere i et fallende selskap. Buh-bye.

Så hva gjør man? Først, selvsagt, motstå fristelsen til å bli at administrerende direktør som ingen ønsker å fortelle hva som virkelig skjer. Bare ikke være den fyren eller gal. Det betyr at du må lytte til de problemene som kommer din vei, og så mye du kan spille trafikk direktør. Hjelp dem å finne ut hvem du skal jobbe med å løse sine problemer. Det er utrolig styrke hvis du kan hjelpe andre lære å løse sine problemer, snarere enn å løse problemene for dem.

Sekund, det handler om utdanning. Du trenger å lære folk hvordan å identifisere og løse problemer når de er gryende, heller enn å la dem fester og bli en big deal. Catching problemer tidlig (f.eks: systemet vårt for å bestemme hva ingeniører jobbe med blakk) holder ofte større problemer fra stadig oppstår (f.eks: vår stjerne ingeniør ønsker å permisjon). Undervise i dette, viser det seg, er overraskende kompleks

Når jeg begynte å innse at jeg trengte å aktivt snakke med folk på Meebo om å identifisere og løse problemer, tenkte jeg det ville helt klart være nok til å si, "Guys, ikke la problemer fester. Hvis du oppdager et problem, fikse det eller bringe den til noen som kan! "Det wasn't-liksom problemene fortsatt festered uten å være løst. Så jeg begynte å telegrafere ferd med å løse et problem.

1. Identifiser at et problem eksisterer.

2. Finne årsaken til problemet.

3. Hypoteser en løsning.

Fire. Implementere løsningen.

Tenker problemer i en str

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar