søndag 16. oktober 2011

Er Facebook ID-kort i Our Future?

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/V-84zrLVit8/:
photo1

Facebook har arkivert for et varemerke på bruken av "Facebook" på visittkort og mer merkelig, "ikke-magnetisk kodet" ID-kort blant annet. Dersom innvilget varemerket ville beskytte bruke ordet Facebook i det angitte formatet, ikke noe faktisk oppfinnelse.

Så hva om Facebook bare ønsker å stoppe folk fra å lage falske Facebook visittkort? Vel, virker det som dette varemerket ville dekke det, og en hel masse mer som "visittkort og ID-kort design tjenester", "trykking tjenester" og illevarslende, "tilrettelegging for sosiale og forretningsmessige nettverk gjennom levering av data til bruk på egen hånd forretnings-og identitetskort. "

Det ser også ut som varemerke ville dekke QR-kode og NFC / RFID bruker - som arbeid gjennom magnetisk induksjon, IKKE de nevnte magnetisk koding - mye som Presence kortene og photobooths som tillot deg å laste opp og tagge bilder på F8 (se til venstre).

Det er lett å forestille seg en slags mester Facebook plan hvor Facebook vil gi brukerne en billig fysisk ID som kan leses av smart lesere og brukes til en rekke praktiske formål. Når de blir spurt, hadde folk kjent med Facebook saken ingen anelse om hvorvidt dette var faktisk på trappene. Det er også uklart hvor ofte selskaper som Facebook varemerke noe og så ikke egentlig dra nytte av varemerket.

Hvis Facebook var å utvikle noen form for fysiske ID-system, ville det være flott for markedsføring og ekstremt praktisk; Tenk deg å gå på konserter eller filmer, kjøpe billetter gjennom Facebook og swiping gjennom en nøkkel fob ID-kort.

Så vil Facebook spille en større rolle i hvordan vi forvalter i våre frakoblede identitet i fremtiden? Vel, ideen er ikke så usannsynlig - Tross alt er Facebook allerede mest dominerende identitet system på Internett.

Bilde via: Gsharma


Firma: Facebook
Nettside: facebook.com
Lanseringsdato: 2 januar 2004
Finansiering: $ 2.34B

Facebook er verdens største sosiale nettverk, med over 500 mi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar