tirsdag 2. august 2011

Spør Slashdot: Ved hjelp av koden med en Utløpt Patent?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/zWTtG2QLffg/Ask-Slashdot-Using-Code-With-an-Expired-Patent:
kruhft skriver "Jeg ble nylig gjort noen forskning på genetisk programmering og fant et bibliotek gjennom et blogginnlegg som ser ut til å være nyttig. Etter å se over koden og lisens, fant jeg ut at dette var den første stykke kode jeg hadde sett at ble beskyttet av et patent, utstedt den 19. juni 1990. Jeg leste at patenter vare i 20 år, noe som betyr at patent som denne koden refererer til er utløpt. Er det noen måte for meg å være sikker på at du bruker denne koden er trygg fra alle patent troll angrep hvis jeg velger å bruke det? Vil skrive koden holde meg fra å krenke andre patenter som forfatteren kan ha om bruk av en slik algoritme? Har koden passere inn i public domain etter patentet utløper? " Merknad til Chrome-brukere: den linken over ("bibliotek") fungerer for meg i Firefox, men ikke i Chrome på Linux; YMMV.

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar