tirsdag 2. august 2011

How To Ruin spillets PC Port

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/Y2hjwz_REkM/How-To-Ruin-Your-Games-PC-Port:
En anonym leser skriver: "En artikkelen på Ars går gjennom noen av de største syndene spillutgivere begå når porting en konsoll spillet til PC På toppen av listen, forutsigbart, er irriterende DRM og upraktisk spillinnstillinger Fra artikkelen:.. ' PC-spillere liker å leke med sine mus-innstillingene, justerer mengden av detaljer i tegn eller miljø, og endre audio mix mellom musikken og lydeffekter. Vi ønsker å justere oppløsningen, størrelsesforholdet, og selv innenfor vise innstillingene. flere alternativer gitt til PC-spillere, jo bedre. Mens noen motorer støtte flere muligheter enn andre, det er et minimum av tweaking som skal være tilgjengelig når vi hopper inn i spillet. For et eksempel på hvordan dårlig PC-spillere kan få skrudd på dette problemet, kan vi ta en titt på Bulletstorm da den ble lansert. Ikke bare var musen glatting slått på som standard, men det var ingen måte å slå den av. Du måtte finne konfigurasjonsfiler, som var kryptert for litt sinnssyk grunn, og deretter installere et tredjeparts program for å kunne slå av musen utjevning og få spillet følelsen som det skal på PC. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar