søndag 28. august 2011

Spør Slashdot: Math pensum for å forstå generelle relativitetsteori?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/QqJHFllnsgA/Ask-Slashdot-Math-Curriculum-To-Understand-General-Relativity:
Første gang akseptert innsenderen sjwaste skriver "Slashdot innlegg en god del fysikk historier. Mange av oss, meg selv inkludert, ikke har bakgrunn for å forstå dem. Så jeg vil gjerne be Slashdot matte / fysikk samfunnet til å konstruere en læreplan som får meg, en gjennomsnittlig høyskole grad med to semestre i kjemi, en av kalkulus, og kanskje 2-3 anvendt statistikk kurs, hele veien til å forstå matematikk av generell relativitet. Hva ville jeg trenger å lære, i hvilken rekkefølge, og hva tekstene skal jeg bruke? Før jeg bli drept her, vet jeg at dette ikke er en helg prosjektet, men det virker som det kunne være morsomt å gjøre på fritiden for neste ... tiåret. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar