søndag 28. august 2011

HealthTech FAIL: Lessons For Entreprenører Fra Helse nyetablerte gått galt

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/XA8lowyYbz0/:
Train Wreck

Red.anm: Gjesten innlegget ble skrevet av Dave Chase, administrerende direktør i Avado.com , en pasient relationship management selskap som ble en TechCrunch Forstyrre finalist . Tidligere var han en ledelse konsulent for Accenture helsevesen praksis konsulenttjenester til 25 sykehus og var grunnleggeren av Microsoft Health virksomhet. Du kan følge ham på Twitter @ chasedave .

Healthtech er et stadig voksende sektor, men fra inn 1 milliard pool ventureselskaper strømmet inn oppstarter det siste året, helse-selskaper bare fikk om lag 3 prosent av den total. Ikke mange healthtech startups har vært i stand til å sikre de store venture-runder, men i forrige uke, fremhevet jeg en healthtech selskap som synes å være å gjøre det riktig: Zocdoc, som hevet en $ 50 millioner runde fra DST tidligere denne måneden, og tilbød noen takeaways for startups som ønsker å lære av Zocdoc erfaring. ( Sjekk ut innlegget her .

Som den nevnte venture-tallene fra Rip sin post show, mange oppstarter egentlig ikke har vist den samme visdom Zocdoc har vist, noe som har ført til et økende antall healthtech feil de siste årene. En nylig studie spesielt fremhever denne fenomener. Etter å ha intervjuet 110 digital helse gründere, RockHealth nylig utgitt funnene i en studie demonstrerte koble mellom selskapene som faktisk får finansiering og de mange som har kommet opp tom.

Denne kobler du kaster lys på hvorfor så mange healthtech selskaper har unnlatt å gjøre et inntrykk, eller har måttet gjennomgå betydelige dreies for å overleve. Nedenfor finner du noen av de beste årsakene til healthtech oppstart svikt:

Mangel på spesifikt fokus eller adopsjon poeng

Det er godt dokumentert at manglende fokus dreper oppstarter om de er i helsevesenet eller ikke, men det er særlig utbredt i helsevesenet. Helsevesenet lider av en overflod av smerte poeng og er i alvorlig behov for avbrudd, så det er fristende for nye oppstarter å prøve å løse dem alle til å gjøre størst effekt. Imidlertid er disse oppstarter ignorerer det gamle ordtaket om hvordan du spiser en elefant - en bit av gangen. For mange oppstarter biter seg mer enn de kan tygge. Det er best å plukke en stor smerte peker til adressen og gå med det.

Forventet forbrukerne til å betale

Med unntak av vekttap programmer, er det ikke mange eksempler på forbrukere betaler direkte for helsetjenester. Over tid er dette sannsynligvis vil endres etter hvert som mer av byrden av helsekostnader blir flyttet til forbrukerne som ble fremhevet i del II av Healthcare Forstyrrelse serien (se lenker nedenfor). Imidlertid ville jeg være veldig forsiktig med enhver bedrift forventer å ha forbrukerne betaler i nær sikt.

Forventet forbrukeren å skrive inn masse informasjon

Mens jeg tror det var en større grunn til at Google Health sviktet , forventer forbrukerne å legge inn informasjon er en av de store faktorene i hvorfor Personal Health Records (PHR) har ikke klart å få meningsfulle trekkraft. De fleste PHRs stole på den enkelte å legge inn informasjon og få er villige til å gjøre det.

Nødvendige enorme mengder penger

Denne tendens til å skje i boble perioder hvor det var en stor visjon og skummende innlånsmarkedene kastet enorme pengesummer. Til syvende og sist var de ikke bærekraftig franchising.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar