fredag 29. juli 2011

Stocial lanseres i Beta å blande StockTwits Med Yahoo Finance (Inviterer Heri)

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/LaAlmpDLWj0/:

Med den nylige suksessen StockTwits , synes markedet å være viser at det er rikelig med behov for et sosialt mikroblogging tjeneste som er rettet mot aksjer, handel og finansiell informasjon. Eller i alle fall det Stocial er håp. Det Seattle-baserte oppstart, som lanseres i dag i offentlig beta, ønsker å være, i unnfangelse, kjærligheten barn StockTwits og Yahoo Finance - sa eller annen måte, Bloomberg for folket, av folket.

I hovedsak ønsker Stocial å gi sine brukere tilgang til realtime markedsdata og trending lager stemning i en virtuell og "game-ifisert" venue. Selvfølgelig, de fleste børstelegrafer er i stand til det de to første, og StockTwits har absolutt vist at Twitter kan være en stor ressurs for sanntids finansiell informasjon. Men Stocial Grunnlegger og administrerende direktør Fahad Kamr sier, som med sitt 140-tegn, betyr Twitter ikke legemliggjøre det fulle potensialet for deling aksjeinformasjon.

Stocial ønsker å innlemme Twitter feed, men gå et par skritt videre, ved å gi brukerne tilgang til topp historier fra Business Insider,, Fortune the Wall Street Journal, Bloomberg, etc., alt kuratert i en live-feed. Slik at brukerne ikke bare har sin Twitter-feed, men en sosial fôr, der de kan se informasjon som kommer inn fra venner og tilhengere, samt en "Stock Pick" feed som sporer, du gjettet det, hvilke aksjer folk er plukking og deling på Stocial . Flere feeds tilsvarer mer engasjement.

Brukerne kan også tilpasse sine Stocial lager plattform til å vise nyheter og trender for det generelle markedet, eller for bestemte bestander, holde øye med disse aksjene, eller lage sirkler av eksperter og følg topp investorer på Twitter og Stocial, samt erfaring nyheter og tweets i sanntid eller ved øverste elementene. Og mye av sin infrastruktur er drevet av Echo , så det er alt skalerbar og sanntid.

Men, kanskje det beste er at Stocial tilbyr "konkurranser" hvor brukerne kan vinne penger og, til slutt, selv lande en jobb. I disse konkurransene, brukerne får å plukke aksjer, gå langt eller kort, og plukke deres pris. Konkurranser vanligvis varer i to dager eller en uke, noe som medførte at vinneren mottar $ 50 i kontanter. Og til slutt, $ 100 og mer.

Stocial er dermed incentivizing sine brukere ved å tilby en gulrot på slutten av strengen. Den oppstart arbeider for tiden med verdipapirforetak og banker til kilden toppen trading jobber. Så, da oppstart lar sine brukere til å samle merker og løfte sitt omdømme score på plattformen ved å plukke aksjer, samspill og deling, når man når et høyt nok nivå av engasjement, blir brukeren kvalifisert for en flott premie: Et intervju på en av de topp bedrifter.

Mens startups som Zecco tar nye tilnærminger til sosial aksjehandel ved å tilby brukerne muligheten til å handle i det virkelige markeder - på Facebook i Zecco sak - Stocial er i stedet å fokusere på virtuell handel. Snarere enn å være et nettsted der brukerne kan handle i reelle markeder (og det er mange av disse), ønsker Seattle oppstart for å være en ressurs for personlig innhold, et treningssted for brukere som ønsker å hoppe inn i virkelige markeder.

For å gjøre handel aksjer mindre skummelt, skapte Stocial et enkelt virtuell aksjehandel plattform. Stocial fokuserer kun på å gjøre aksjeplukking, eller med andre ord, lage prognoser over hvor aksjen kan være på vei, tar porteføljer og risiko-Laden aspekt av spekulasjoner ut av ligningen. I kjernen, kan aksjehandel virkelig føles som et spill, men selvfølgelig, når du spiller med ekte penger, det er alt annet enn. Dermed, med sin virtuelle aksjemarkedet, synes Stocial posisjonert til å dra nytte av den iboende spill-ification i handel, men uten risiko og pluss belønninger.

Den Stocial verdimålsetningene, i hvert fall i forhold til StockTwits, er at oppstart

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar