fredag 29. juli 2011

Spør Slashdot: Hvordan kan du beskytte data på Android?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/ZquYo4iqh2A/Ask-Slashdot-How-Do-You-Protect-Data-On-Android:
Gibbs-Duhem skriver "Det gjør meg svært nervøs at min Android telefonen har tilgang til min e-post / AIM / G-talk / Facebook, bare er beskyttet med en formodentlig ganske enkelt hacket geometriske passordbeskyttelse ordningen. Enda mer fordi du bare feste telefonen til en USB-porten lar full tilgang til det interne minnet og SD-kort uansett om et passord er tastet inn. Jeg har ingen anelse om hvor mye av informasjonen fra lagrede e-poster til passord lagret i klartekst er tilgjengelig ved montering av enheten som en USB-stasjon, og som bekymrer meg. " For resten av Gibbs-Duhem 'spørsmål om problemer i Android sikkerhet, les videre nedenfor.

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar