torsdag 7. juli 2011

Spør Slashdot: Open Patent lisenser?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/wXS7ZYC7nOw/Ask-Slashdot-Open-Patent-Licenses:
felipe13 skriver "Vi jobber med et nytt stykke av kode som vil være beskyttet under en GPL-lisens, er dette fint for selve koden, men hva med vår 'nyvinninger'? Er det noen 'Open Patent License' modeller ligner på GPL eller Creative Commons? Vi har Google patentering høydepunktet i søket forekomster, Facebook beskytter ordet 'Book ", og Apple registrerer kroppsbevegelser. Dette blir latterlig til et punkt. Nå patent trollene gjør en killing i tillegg. Betyr det åpne kildekode-miljøet har en god måte å beskytte sine innovasjoner og oppfinnelser? Det er noen initiativer for å kjøpe patenter og slipp dem til offentlige eller i det minste sted er dem et beskyttet område, men der ville min svært lite selskap registrer en ny måte å inkludere titlene i en privat melding? Hvor kan Drupal patent bruk av "kroker" for å la utviklere samhandle med kjernen av søknaden? (Hvis de oppfant dette, er jeg ikke sikker.) jeg ikke ønsker å våkne opp i 10 år og oppdage at X stort selskap patentert mitt innovasjon og at jeg nå faktisk har å betale dem for det. " Det er OpenPatents.org, det er Open Source Hardware and Design Alliance, det er CERN er nylig oppdatert Åpne Hardware lisens, og det er domenespesifikke patent dele organisasjoner som Open Patent Alliance, hva annet er der ute?

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar