søndag 5. juni 2011

Spør Slashdot: Kompenserende Teknisk People for medvirkning til salg?

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/do8kFnYfTUc/Ask-Slashdot-Compensating-Technical-People-For-Contributing-to-Sales:
sky-yay skriver "Jeg jobber for et IT konsulentfirma, og nylig jeg har fått i oppgave med kursen opp våre ingeniørtjenester team - som uten fancy corporate snakker betyr at vi prøver å styrke vårt team til å tenke litt som salg folk i stedet for å bli rent service orientert. For å avklare, er våre tekniske folk sett av våre kunder som betrodde rådgivere og når de ser en mulighet for en utfyllende salg / nettverk refresh / prosjektet de ofte involverer våre selgere, men når kunden ser selgere, de alltid musling opp fordi de er "selgere" og kunder tror de bare interessert i å lindre dem av pengene sine! jeg er interessert i hva den Slashdot samfunnet tenker på hvordan vi skal godtgjøre engineering team for denne 'salg arbeid (som ville koste oss provisjon til selgerne uansett), men på en måte som ikke fremmer ikke noe fiendskap mellom salg og tech ansatte fordi i slutten salg folk lever og dør i kommisjon. Har noen jobbet i dette miljøet hvor som helst og hva verk / gjør ikke arbeidet i din erfaring? "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar