søndag 5. juni 2011

Komprimert Time på Australia Telescope Array Compact

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/0FFVXz5ySL8/Compressed-Time-at-the-Australia-Telescope-Compact-Array:
epaell skriver "Jeg har lekt litt med time-lapse-og videoredigering gjennom den siste uken mens Duty Astronomer ved CSIRO's Australia Telescope Compact Array (ATCA) nær Narrabri i landet New South Wales (Australia). Spille med video er alle ganske ny opplevelse for meg, men jeg hadde det gøy å sette dette sammen og tenkte andre kan nyte det. Jeg har tatt en rekke videoer av og rundt teleskopet og forsøkte å markere ikke bare instrumentet og himmelen, men også noen av de dyrelivet vi støter på daglig basis ved å observere det. Det inkluderer også en obligatorisk video av kakaduer ta en hayride på en av rettene og froskene i kontrollrommet som er :-) vår konstante ledsagere under lange økter observerer jeg anbefaler å bytte fra 360p til 1080p og sette på full skjerm modus for å få full effekt av videoen. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar