mandag 9. mai 2011

Ved Way Of Søksmål, Creeps The Beliggenhet FUD Up On Android Som Vel

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/0ENECH9jblE/:

Om en uke og et halvt år siden, skrev jeg et innlegg forsvare Apple mot plasseringen FUD som spres. På grunn av noen ekte, men mindre problemer (som allerede er løst ) Apple var i sentrum av denne. Da fokuset umiddelbart så ut til å skifte mot Google . Hvis Apple er "ser deg" med iPhone, må Google være så godt med Android-enheter, ikke sant? Klart - hvis du er en paranoid Looney som ikke egentlig forstår hva situasjonen er.

Naturligvis, inkluderer at gruppen USAs regjering. I et forsøk for noen lovgiverne til å legge navn til disse sterkt publiserte klager og bedrifter, har de oppfordret ledere til å vitne foran Kongressen. På tirsdag , selskaper vil de som leder til et panel i Washington for å svare på spørsmål. Med andre ord, vil kongressen være å få en plassering 101 briefing.

Som jeg nevnt i forrige innlegg, pressen sikkert ikke hjelper med noe av dette FUD - og kan faktisk være mer enn litt skylden for det. Etter at Apple FUD startet spredning, hvem andre men The Wall Street Journal begynte å grave i Googles plassering tilnærming også. Den sjokkerende oppdagelsen? En e-post fra en Google prosjektleder til co-grunnlegger Larry Page understreker hvor viktig det er for Google å ha sin egen plassering database for Android.

WHOA. Vent, mener du at de ønsker å opprettholde og styre en teknologi som er avgjørende for å gjøre stedet tjenestene fungerer på sine enheter? Stopp det jævla presser.

Naturligvis, brukte WSJ overskriften " Google Calls Beliggenhet Data "Verdifulle " som førte til tusen etterfølgende overskrifter i andre publikasjoner som leser den i det tiltenkte skammelige måten. Dette bare i: Google ønsker å vite hvor du er til enhver tid. Og barna dine. Og besteforeldrene dine - det er i hovedsak hvordan disse historiene er satt opp til å lese.

Til kjøttet ut artikkelen sin litt med et sitat fra en bransje ekspert, WSJ hentet inn Ted Stevens, administrerende direktør i Skyhook Wireless, som gav dem en saftig (men ikke egentlig saftige) sitat om, igjen, hvor viktig eie et sted system er til Google.

No Shit.

Valget av Skyhook-sjef å styrke argumentet er tvilsom i beste fall. Skyhook er saksøker Google for å forstyrre eksisterende trådløse kontrakter og patentkrav (som begge er nevnt i artikkelen). Faktisk, at søksmål er årsaken disse interne Google e-poster kom i lyset i første omgang.

Bare et par dager siden, samme sak ble dette grunnlaget for en ReadWriteWeb artikkel spørsmålstegn Googles "åpenhet" på grunn av Skyhook drakten. Faste lesere av TechCrunch vil vite at ingen gir Google mer dritt for den "åpne" ting enn det jeg gjør. I beste, ser jeg det som ren markedsføring tull. I verste fall ser jeg det som en måte å styrke de grådige bærere . Men påstandene i RWW artikkel er en spøk.

Det er helt sant at Skyhook fikk en " seier "i retten forrige uke da en Massachusetts Superior Court dommer avviste forespørsel fra Google for en oppsummering dom. Men det betyr bare at d

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar