mandag 9. mai 2011

Så, jeg er tilbake på Twitter. Avhengighet er en Hell Of A Thing

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/ap8zbdW58QU/:

Tilbake i august i fjor, med en liten mengde av media fanfare, jeg sluttet Twitter og alle andre sosiale nettverk.

På den tiden, var jeg midt oppe i de endelige endringer til The Upgrade samt skrevet tre kolonner i uken. For noen som gjør et levende skrive om seg selv, forklarte jeg, Twitter er en stor distraksjon fra lønnet arbeid. Det er også, som jeg oppdaget mens forske boken, fatalt for god journalføring: lage en streng av frakobling, kontekst-frie oppdateringer, snarere enn hva slags konsekvent narrative du kan finne på en blogg.

Til dem som foreslo at jeg rett og slett kutte ned på min Twitter-bruk, heller enn å slutte cold turkey, pekte jeg til min sliter med drikking. Den litt-patetisk sannheten er, jeg er forbannet med et vanedannende personlighet, en alt-eller-ingenting-tankegangen som har vært, for å sitere Homer Simpson, årsaken til og løsningen på alle mine problemer.

Og så jeg sluttet Twitter.

Spol frem åtte måneder og, med min bok klar for utgivelse ....

(Hore-plugg: Storbritannia / Euro paperback er tilgjengelig fra Amazon , Euro Kindle-utgaven vil følge denne uken - amerikanske lesere kan bestille heftet gratis global shipping her )

... Og en månedslang tur til Las Vegas på trappene, ble jeg invitert til å skrive en dagbok for Huffington Post. Og, som alle HuffPost forfatterne, var jeg forventet å gi en fungerende Twitter-konto, slik at leserne kunne sende meg deres tilbakemeldinger, eller misbruk eller hva det er som HuffPost leserne bruker Twitter til å sende.

Jeg visste hva som ville skje selvfølgelig. Bestilling av meg å bli med Twitter for en måned er som å bestille meg å gå tilbake til å drikke i en time. Sure en annen, en måned senere, Vegas turen er min over, men min Twitter avhengighet er tilbake med en hevn: nesten 1000 tweets i den siste måneden.

Som tilfellet var i min drikker dager, jeg er omringet av hjelpemidlene. Min publisist, Jess, er kuk-a-ring om den ekstra reklame kanalen min tilbake til Twitter gir (et par godt timet tweets returnert boken inn på topp 50 reiser skrive bøker på Amazon UK , hva enn det betyr). I mellomtiden, venner velkommen min min tilbake til bitching om tog , Criss Angel og alt annet halv-formet tenkt flits gjennom hjernen min, og jeg er sikker på at selv mine fiender er et løft etter ytterligere et par dusin ting om dagen for å hate meg.

Hastigheten som min Twitter avhengighet har returnert er gjort mer bemerkelsesverdig av det faktum at - som jeg skrev før - jeg virkelig ikke gå glipp av det. Igjen, det finnes paralleller med mine andre store avhengighet: folk spør meg ofte om jeg fremdeles begjærer alkohol, men sannheten er at mesteparten av tiden jeg ikke. Da jeg drakk, kunne jeg ikke tenke meg å få gjennom en stressende dag - eller en stress-fri dag, eller noen annen form for dagen - uten mulighet for en øl. Innen en uke eller to å slutte, selv om, kunne jeg ikke forstå hva alt oppstyret var om. Jeg wa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar