søndag 8. mai 2011

Urettferdig og ubalansert

Interessante nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/jSexAAurL-8/:

Grave ut fra under et fjell av ting denne helgen, jeg er håpløst bak. Avsløring: Jeg jobber hos salesforce.com, gjør fantastiske ting jeg kan ikke si noe om.

Angivelig, er det teknikken trykker abuzz med uenighet om Mike Arrington fortsatte suksess på faktisk sier hva han mener. Avsløring: Jeg er en stor fan av alt Mike gjør, og særlig hans evne til å gjenoppfinne mediene. Jeg bør vurderes helt partisk i den forbindelse, og du bør over alt jeg sier tilsvarende.

Ser tilbake på den siste uken av TechCrunch, flere temaer dukker opp. Først er det en utrolig mengde ingenting skjer av Apple, Google, og at selskapet nordover med Windows tingen. Apple er tilsynelatende beveger seg mot å gå sky big time. Avsløring: Jeg elsker alt Apple gjør, og derfor er helt forutinntatt mot sine produkter, strategier, og til og med særegenheter som auto-erstatter "sitt" med "det er" selv når den ikke betyr "det er" om lag 97 prosent av tiden.

Google er tydeligvis klar til å ikke kunngjøre noe om sitt sosiale mediestrategi på sitt Developer Conference denne uken. Avsløring: Jeg elsker Google, og alt den gjør, bare ikke så mye som Apple. Så når jeg sier Android Jeg er virkelig tenker IOS, og når jeg sier Airplay Jeg er egentlig meningen spelt. Vi ga min bror Dan en Apple TV til bursdagen sin, og nyter hans forsøk på å integrere boksen inn i hans all Android hele tiden miljøet. Spesielt morsomt er hans gjetning av tilgjengeligheten av Remote app i Android markedet.

Denne siste uka var den første uken hvor jeg bokstavelig talt aldri tok min laptop ut av vesken sin. I stedet bodde jeg non-stop med iPad, ved hjelp av WordPress app til å redigere en skrivefeil i forrige uke kolonnen til den samstemte app gjør et meningsløst bulk i mine utgifter etterslep, og gjør utrolig arbeid på salesforce.com hele resten av mitt våkne timer. FaceTime og Skype holdt meg i loopen med familie og venner, og i går jeg leide episode av Grey's Anatomy min svigerfar slettet mens taping Jeopardy.

Et ord om leie: Jeg elsker å leie viser for 99 cent og ha dem aldri røre en harddisk med unntak av korte caching perioden der Apple TV bruker sin "bagasje" til scenen i showet lokalt. Jeg elsker også hvordan Apple TV gjør det samme når jeg bruker Airplay til å dytte en innspilt program fra iPad min til den store skjermen, sparer batteri tid på iPad når showet er lagret. Ettersom flere og flere av mine mediekonsum renner gjennom iPad, gjør hver lille bit av batteristrømsparing en økende forskjell.

Eller annen måte i de siste månedene av iPad leve, til min år med aversjon leie og preferanse for å "eie" har invertert. Jeg brukte å verdsette den illusjonen at en bok var min å kontrollere, der den digitale versjonen var begrenset og forgjengelig. Avsløring: Jeg er i ferd med å gjøre en Beatle referanse. Jeg elsker Beatles, og det gjør Apple. Hvis jeg skriver beatles på iPad det autocorrects til Beatles, prøv å skrive android og se hva som skjer.

Så jeg kjøpte eller fikk John Lennon selvbiografi av Philip Norman et par år siden. Jeg leste det i rykk og napp, helt til noen (kanskje meg, kanskje ikke) sølte kaffe på den og mettet den første tredjedelen av en veldig lang bok. Jeg tilbrakte en time skille sidene og tørke dem individuelt for ikke å miste for mye av fortellingen. Da iPad kom, jeg lastet ned boken fra Kindle app, og aldri rørte papiret versjonen igjen. Moral: du eier den trykte versjonen som i Du Break Det du kjøper det. Jeg eier kaffe-farget hoven sammen sider hvor John møtte Paul og bestemte seg for å bringe ham i, selv om han til slutt ville ta over og bruke uker på Maxwell's Silver Hammer. Jeg leste om dette på iPad.

I dag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar