fredag 11. mars 2011

Hva Data Mining Bedriftene vet om deg

Interessante nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/PGWkOQM3md0/What-Data-Mining-Firms-Know-About-You:
storagedude skriver "Time forfatter Joel Stein tilbrakte tre måneder å lære hvilke data mining selskaper vet om ham Etter å ha lært alt de selskapene hadde profilerte om ham (noe av det unøyaktige) -. personnummer, alder, ekteskapelig status, religion, inntekt, gjeld, interesser, surfing og forbruksvaner - han hadde en overraskende reaksjon:. selvtilfredshet "... merkelig, jo mer jeg lærte om data mining, jo mindre opptatt jeg var sikker, ble jeg overrasket over at alle disse selskapene er faktisk holde fast filer på. meg. Men jeg tror ikke de vil gjøre noe med dem som gjør meg noe vondt. Det skal være beskyttelse for utsatte grupper, og en regjering forsterket opt-out mekanisme ville være flott for ansvarlighet. Men jeg er ganske sikker på at , som meg, vil folk flest ikke bruker dette alternativet Av de som faktisk finner Annonseinnstillingsbehandling siden -. og disse må være folk ganske inn privatliv -. bare 1 i 8 ber om å velge bort spores Resten, tilsynelatende, akkurat som å lese personvern regler. "

Les mer i denne historien på Slashdot.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar